Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Se DAYs show live på Facebook

Når DAY i dag viser første kollektion fra det nye linje, 2nd Day, kan offentligheden følge med på nettet.
Når DAY i dag viser første kollektion fra det nye linje, 2nd Day, kan offentligheden følge med på nettet.

Når Day Birger et Mikkelsen senere i dag løfter sløret for første kollektion fra det mærke nye 2nd Day, er det ikke kun indbudte gæster, der kan følge med. Showet streames nemlig live fra Day Birger et Mikkelsens Facebookprofil og kan også overværes med en smartphone.

”Vi har nok altid været nysgerrige omkring, hvad der venter om det næste hjørne. I en digitaliseret verden, skal der prøves grænser af,” siger Keld Mikkelsen, medstifter og adm. direktør i Day Birger et Mikkelsen.

Det er ikke mange måneder siden, Tom Ford viste årtiers mest hemmelige kollektion. Han holdt pressen fra døren og skabte på den måde hype om tøjet, men Keld Mikkelsen benytter en anden strategi.

”Vi er et demokratisk brand – man må gerne kigge os over skulderen,” siger direktøren og tilføjer, at det også er en måde at gøre opmærksom på den ny kollektion 2nd Day, der med et yngre udtryk end mainlinen (og eftersigende lavere priser, red.) i høj grad henvender sig til Facebooks kernebrugere.

”Vi vil gerne dele den nye kollektion med offentligheden allerede nu, et halvt år inden den kan købes i butikkerne simpelthen for at undersøge, om forbrugerne kan forstå det. Vi er nysgerrige, og når man har ideen, skal den selvfølgelig prøves af. En ting er hemmelighedskræmmeri og at skabe interesse om produktet ved at holde det hemmeligt, vi har omvendt valgt at være helt åbne. Det er ikke nødvendigvis den samme gruppe, der tiltrækkes af begge tilgange, men hvem ved – måske er det?”

Der streames fra både Day Birger et Mikkelsen Womenswear og 2nd Day, fra klokken ca. 15.30. Inden da kan du se klip fra backstageområdet og den røde løber på Facebook.