Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Ny dansk webshop vil puste Zalando i nakken

Iværksætterbrødrene Mathias og Rasmus Nielsen har haft succes med deres forskellige webshops, og nu lancerer de en ny platform, der skal samle trådene og blive danskernes foretrukne onlineshop.
Iværksætterbrødrene Mathias og Rasmus Nielsen har haft succes med deres forskellige webshops, og nu lancerer de en ny platform, der skal samle trådene og blive danskernes foretrukne onlineshop.

Det startede med billigebutterfly.dk, og siden er webshops som tjenerskjorter.dk og billigebolde.dk fulgt trop med stor succes. For grundlæggerne bag – Mathias og Rasmus Nielsen – er det dog nu blevet tid til at flette deres online-butikker sammen til én platform og samtidig udvide deres produktportefølje markant.

Designet og produceret i eget regi

Den nye platform lanceres i dag under navnet Nimara.dk, og ambitionerne er store. For Nimara vil tilbyde herretøj, dametøj, børnetøj, sportsudstyr og på sigt boliginteriør, der både er designet og produceret i eget navn. Det betyder, at Nimara ikke vil føre eksterne brands, men ikke desto mindre er målet at konkurrere med multibrand-mastodonter som Stylepit.com og Zalando.com.

LÆS OGSÅ: ”Søgeoptimering var nøglen til iværksættersucces”

”Vi er klar over, at vi ikke kan konkurrere på andre mærker, hvis forbrugeren søger efter et specifikt brand. Men der hvor vi kan tiltrække kunder, er når forbrugeren søger efter et bestemt stykke tøj, eksempelvis en kjole, strømper eller en herreskjorte. For med udgangspunkt i vores erfaring og viden om søgeoptimering kan vi derigennem opnå en bedre placering end de store spillere på markedet.

Vi er sikre på, at vi herigennem kan stjæle noget markedsandel fra platforme såsom Stylepit og Zalando,” siger Mathias Nielsen til Fashionforum.

Eksterne mærker giver ofte underskud

Han uddyber yderligere fravalget af eksterne mærker med de røde tal, som multibrand-webshops ofte genererer.

”Vi ved at mange af de største webshops, som udelukkende sælger eksterne mærker, generer et underskud på bundlinjen. Det sker oftest på grund af den lave avance og de høje markedsføringsomkostninger, der skal til for at være synlige på nettet.

Når vi designer og producerer vores egne produkter får vi en højere avance, hvilket giver et større frirum til den online markedsføring, som det kræver at være i toppen,” siger Mathias Nielsen.

LÆS OGSÅ: “Nedturen fortsætter for Stylepit”

Nimara.dk tilbyder fra dags dato 1400 forskellige varer fra brødrenes fem etablerede webshops, og om måned lanceres 100 nye produkter i Nimara-brandet.