Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Wood Wood satser stærkt på det internationale marked

Det københavnerbaserede street wear-mærke åbner til foråret kontor og showroom i den svenske hovedstad, og virksomheden har desuden indledt agentsamarbejder i USA.
Det københavnerbaserede street wear-mærke åbner til foråret kontor og showroom i den svenske hovedstad, og virksomheden har desuden indledt agentsamarbejder i USA.

Wood Wood fortsætter deres internationale færd, når de til april åbner dørene op til et helt nyt kontor og dertilhørende showroom i Stockholm. Udvidelsen sker i forbindelse med brandets markedsstrategi, der lægger vægt på at være i de lokalområder, deres forretningspartnere befinder sig.

”Wood Wood arbejder på en stærk tilstedeværelse på markedet. Som et led i vores vækststrategi ønsker vi at støtte op om detailhandlen lokalt og samtidig bevare et globalt overblik,” fortæller brandets direktør, Per Gasseholm, i en pressemeddelelse.

LÆS OGSÅ: “Wood Wood satser på England”

Sidste sæson åbnede brandet kontor og showroom i London, og efterspørgslen på det danske street wear-tøj er nået hele verden rundt. I USA har Wood Wood påbegyndt planlægningen af showrooms i New York og Los Angeles. Desuden satser mærket på at åbne shop-in-shops i Asien.

Det bliver Patrik Swärd, der skal lede virksomhedens arbejde i Sverige og Finland fra kontoret i Stockholm. Han har erfaring fra internationale brands som Reebok, Adidas og Levi’s og vil ifølge Wood Wood bidrage med et stort kendskab til det nordiske marked.

Wood Wood har endvidere fået ny agent i Norge. I Tyskland har mærkets agent vækstet, hvilket har styrket Wood Woods tilstedeværelse yderligere i landet.