Podcasts

Patriksson vender underskud til overskud

Med en udvidet brandportfolio og ansættelsen af Anne Braunstein har Patriksson fået vendt 2022’s underskud til et overskud i det seneste regnskab.
Med en udvidet brandportfolio og ansættelsen af Anne Braunstein har Patriksson fået vendt 2022’s underskud til et overskud i det seneste regnskab.

Når 2022 var et hårdt år for flere brands, betød det naturligt også et hårdt år for flere andre aktører i branchen. Det kunne blandt andet mærkes hos Patriksson, der gik ud af 2022 med et underskud på lidt mere end 600.000 kroner. Men nu er skuden vendt for Patriksson, der med ny leder af den danske afdeling og nye fokusområder, sluttede 2023 af med et overskud på lige over 560.000 kroner efter skat.

Anne Braunstein, der trådte til som Managing Director i Danmark i 2022, kom til Patriksson med erfaring fra blandt andre Gubi, Moshi Moshi Mind og Holly Golightly.

“Jeg kom ind i teamet med en masse viden og erfaring med dybe rødder i den danske modeindustri. Det blev tydeligt for mig, at der var et uudnyttet potetiale hos Patriksson – siden min ankomst har vores primære fokus været at løfte denne ekspertise og udvide den til andre industrier end modeindustrien. Det var også vigtigt for mig at kultivere og sikre et robust team, særligt i et marked, som har været så flygtigt i nogle år nu,” fortæller Anne Braunstein i pressemeddelelse om sin ansættelse.

Og udvidelsen til andre brancher har vist sig allerede at fungere for Patriksson, som udover det nu positive resultat også viser en 13 procents stigning i virksomhedens årlige indtjening fra 8,7 millioner til 9,7 millioner kroner. Og udover at se mod andre brancher end modebranchen er Patriksson også begyndt at tilbyde sine kunder at arbejde med performance marketing og brand experiences, som ligeledes har hjulpet på resultatet.

“Vi kunne se i vores kunders behov, at performance marketing og brand experiences var områder med gode muligheder, så i nogle år har vi nu arbejdet hårdt behind the scenes på at opbygge vores ekspertise herindenfor og vores evner til at gennemføre større projekter. Vi er meget glade for, at denne strategi begynder at give afkast, og vi er overbeviste om, at det vil være nøglen til fremtidig vækst,” fortæller Annika Kopp, medgrundlægger af Patriksson, i pressemeddelelsen.

Med udvidelsen til andre brancher har Patriksson fået brands som Lexus, Dyson, IWC Schaffhausen og &Tradition i sin brandportefølje.