Podcasts
Model iført Redefined Fashion top og bukser
REGNSKAB

“Uacceptabelt” resultat hos Redefined Fashion A/S trods stigende omsætning

Selvom omsætningen har været støt stigende leverer Redefined Fashion A/S et skuffende resultat ovenpå et udfordrende regnskabsår.
Selvom omsætningen har været støt stigende leverer Redefined Fashion A/S et skuffende resultat ovenpå et udfordrende regnskabsår.

Det har været et udfordrende år 2022 for detailbranchen, og det kan efterhånden ses i flere regnskaber. Det er blandt andet tilfældet hos Redefined Fashion A/S, der ejer og driver de fem brands Minus, White and More, Peppercorn, Desires og Beyond Now. De har netop fremlagt deres regnskab for perioden juli 2021 til juni 2022, hvor bundlinjen – på trods af en væsentlig stigning i bruttofortjenesten fra 13.266.316 kroner samme periode året inden til 20.547.088 kroner – er faldet fra 1.294.495 kroner til 184.998 kroner. Et resultat, som ledelsen ifølge ledelsesberetningen anser som “uacceptabelt”.

“Vi har haft utrolig svært ved at navigere i de voldsomme prisstigninger, vi har oplevet i forhold til fragtpriserne, som eksploderede især i anden halvdel af året, og vi har ikke i tilstrækkelig grad formået at kompensere med tilsvarende prisstigninger. Dette sammenholdt med en yderst presset forsyningskæde og en udfordrende udvikling i USD-kursen har gjort det meget svært for os at opretholde vores målsætninger for indtjeningen,” fortæller ejerne af Redefined Fashion A/S, Irena Iberholt Jørgensen og Chalotte Kjær Bruun i en pressemeddelelse.

En del af det lavere resultat skyldes også store investeringer, som virksomheden har gjort sig i forbindelse med den øgede omsætning. Dette er blandt andet et nyt 8.000 m2 stort lager i Ikast, der skal kunne imødekomme deres nye behov for øget lagerkapacitet. Virksomheden har desuden måttet ansætte væsentligt flere medarbejdere og beskæftiger nu 46 medarbejdere mod 28 i samme periode året inden.

“Vi har grebet mange af de muligheder, der er opstået i forbindelse med integrationer med forskellige markeder, men vi har også indset, at det er en helt ny disciplin i vores virksomhed, som kræver et kæmpe fokus og nogle store investeringer. Så læringskurven har været stejl, men det har naturligvis også været løftestang for mange projekter i virksomheden,” fortæller Redefined Fashion A/S’ ledelse og fortsætter:

“Heldigvis oplever vi også flot vækst i B2B-delen af vores forretning, hvor både nye markeder og nye key account-samarbejder er blevet søsat i løbet af året. Denne del af forretningen forventer vi os endnu mere af i det nye regnskabsår efter ansættelsen af vores nye salgsdirektør, Søren Sandgaard, der startede tidligt i regnskabsåret.”