Japansk megabrand rykker ind på Fisketorvet
Lidt stort slået op kan man vist godt argumentere for, at Uniqlo’s Ultra Light Down, HEATTECH og Blocktech i løbet af de sidste fem år er gået fra at være souvenir-shopping i internationale storbyer til at blive en del af hverdagsgarderoben hos mange københavnske forbrugere. I dag åbner det japanske megabrand sin anden butik i København i shoppingcentret Fisketorvet – og det er særligt de produkter, der passer til landets omskiftelige vejr, som har sikret Uniqlo en plads hos danskerne.
“Det er tydeligt, at de danske kunder vælger deres tøj med fokus på langtidsholdbarhed. De sætter pris på det enkle design og den neutrale farvepalet, da det fungerer som gode byggesten til en individuel stil. Vi ser stor kundeloyalitet og mange tilbagevendende danske kunder inden for vores kerneprodukter,” fortæller Nikolina Johnston, COO for Uniqlo Skandinavien, og fortsætter:
“Når kunderne finder et produkt, de kan lide, køber de det ofte igen i andre farver.”
Den nye butik, der kommer til at ligge i to etager ved indgangen til Fisketorvet, vil have et særligt fokus på at tiltrække familier og unge voksne. Udover et bredt sortiment af dunjakker – Danmark er det land i Europa, der sælger flest dunprodukter – vil kerneprodukter som strik, basis-t-shirts, hør og denim også være repræsenteret. Derudover vil der være et større udvalg af Kids- og Baby-kollektioner sammenlignet med de andre skandinaviske butikker – samt en legeplads.
Foruden et samarbejde med bryggeriet Mikkeller kommer der også en mobil version af Re.Uniqlo Studio, som tilbyder reparation og broderiservice på brugt Uniqlo-tøj.
Og spørger man, hvorfor det netop er Fisketorvet, der blev rammen om den nye butik, ligger svaret i tråd med den komfort, som brandet gerne vil tilbyde deres kunder, og den enorme rækkevidde, som Uniqlo har:
“Fisketorvet Copenhagen Mall er en af Københavns førende shoppingdestinationer med over 8 millioner besøgende om året. Da vi ønsker at målrette vores tilbud specifikt til det lokale københavnske samfund, mener vi, at Fisketorvet er det perfekte sted for vores anden butik – det er tæt på byen, og den nemme adgang med metro og cykel samt det høje antal besøgende gør det ideelt,” slutter Nikolina Johnston.