Podcasts

Diamanter i fokus: Alûstre skaber beautyprodukter med patenteret teknologi

Med diamanten og dens egenskaber som omdrejningspunkt har Alûstre på bare halvandet år etableret sig i over 50 butikker og er på vej ud på 15 markeder. Og så har de åbnet egen kombinerede butik og neglesalon i Bredgade i København. Fashion Forum har talt med CEO i Alûstre Hans Hornemann om den hurtige vækst, en pop-up-shop i Københavns Lufthavn og fordelene ved at bruge diamanter i beauty.

Nu har Alûstre været i gang i lidt over et år – hvordan går det?

“Som ethvert andet nyt brand og start up har det været et vildt første år med fuld fart på både udvikling, succeser og udfordringer. Vi bliver hele tiden klogere på os selv og vores produkter, og vi optimerer og justerer baseret på den feedback, vi får fra både markeder og kunder. Men alt i alt har det været et yderst positivt år og med vores ambition om at hæve niveauet for, hvad forbrugerne kan forvente af et beauty-brand, mener vi at have manifesteret os som en stærk spiller på skønhedsscenen – i Danmark og internationalt.”

Jeres brand er baseret på diamanter – rent fysisk i nogle af jeres produkter og som inspirationskilde til jeres måde at drive virksomhed på. Hvad er det, man kan lære ved at dykke ned i diamanternes evner?

“Alt, hvad vi gør som brand, er centreret omkring vores patenterede Alûstre DiamondInfused™ teknologi. Som inspiration bag vores parfumer og som en aktiv naturlig ingrediens i vores nail- og hand care samt makeupprodukter, hvor diamantpartiklers unikke egenskaber har helt enestående dokumenterede fordele.”

Og hvad kan diamanterne rent praktisk bidrage med til produkterne?

“Den patenterede teknologi reagerer forskelligt alt efter, hvilken formel den anvendes i. I neglelakken giver diamantpartiklerne for eksempel ekstra lang holdbarhed, ultra-glansfuld finish og gloss, plumbing effekt samt bidrager til et naturligt gel-look, der tillige beskytter mod ridser og afskalning. Testet til op til syv dages holdbarhed og med kort tørretid ligger testresultaterne for neglelakken langt over de gængse standarder for skønhedsbranchen.

Vores hand care-formel indeholder 1 procent diamantpartikler og er fyldt med aktive og effektfulde ingredienser, der plejer, fugter og udglatter både negle, neglebånd og hænder. I vores makeupprodukter bidrager diamantpartiklerne primært til fuld farvedækning, fyldig, fugtgivende tekstur samt dokumenteret hydrering og anti-aging egenskaber.”

Hvordan adskiller jeres neglesalon sig fra andre?

“At være inkluderende er en vigtig del af vores brand-DNA. Vi vil, at vores kunder får en personlig brandoplevelse, når de besøger Alûstre. I vores atelier i Bredgade i København tilbyder vi, omkostningsfrit, manicure-service ved køb af en neglelak. Vi ønsker, at vores kunder oplever værdien af at komme tilbage – både til vores atelier, men også til vores butikker og digitale touchpoints.”

I har lige nu en pop-up-shop i Københavns Lufthavn. Hvad kan I tilbyde jeres kunder her?

“I CPH lufthavns Experience Area tilbyder vi indtil slut maj, også omkostningsfrit, rejsende en manicure eller makeup-service. Sammen med Gebr. Heinemann tilbyder vi en luksusoplevelse for de rejsende, som får mulighed for at forkæle sig selv og udnytte ventetiden i lufthavnen optimalt. Det kan kun lade sig gøre, fordi vores tørretid er ekstremt hurtig på alle neglelakker. Derudover møder man naturligvis hele vores produktportfolio; hand care, parfume og makeup, som man jo også har god tid til at teste og prøve looks med.”