Et kig indenfor: Holzweiler åbner første internationale butik i Danmark
I forlængelse af et nyt strategisk partnerskab og opkøb har det norske brand skruet op for de internationale ambitioner og retail-planer – og første stop er, ikke overraskende, Danmark.Sidste sommer slog norske Holzweiler dørene op til en brandets nye butik i Oslo – en butik, der ligger i kombination med en restaurant, hvilket længe har været et ønske for familien Holzweiler; søskendeparret Susanne og Andreas Holzweiler samt sidstnævntes kone Maria Skappel. Men nu cementerer brandet endnu en gang sine tætte forbindelser til Danmark, noget der blandt andet har ført til gentagende deltagelser under Copenhagen Fashion Week. Det gør de med åbningen af Holzweilers første internationale butik i København.
Det sker efter, at Holzweiler i august i år indgik nyt strategisk partnerskab med Sequoia Capital China, da de opkøbte majoriteten af virksomheden. I den forbindelse er de internationale ekspansionsplaner skruet i vejret, især indenfor direct-to-consumer gennem retail, hvor planerne fremadrettet også strækker sig til store markeder som Kina, USA og UK.
Den 1100 kvadratmeter store butik, der er skabt i samarbejde med designvirksomheden Snøhetta, er i forlængelse af Oslo-butikken indrettet med naturlige materialer og organiske former. Som omdrejningspunkt er skabt en massiv håndformet lerskulptur af den norske kunstner Ingeborg Riseng, der i samspil med buet egetræ understreger Holzweilers nordiske ophav og inspiration.
“Vi er så glade for at åbne en permanent butik i København. Vi har hver især boet her i forskellige stadier af vores liv og føler os taknemmelige for at være blevet budt så åbent velkommen af denne charmerende og smukke by. Grundet vores tætte bånd og tilhørsforhold til denne by, føles det som et naturligt første skridt i det, der bliver en international fase af Holzweilers rejse,” lyder det fra brandet i en pressemeddelelse.
Butikken har adresse på Gammel Mønt 10, 1117 København, og åbnede den 2. september 2022.