Podcasts
KARRIERE

Fra Gap-chefdesigner i New York til dansk vækstkomet: Les Deux henter ny Head of Design

Det er lidt af en designsværvægter, der har fundet vej til danske Les Deux. Med britiske Kristopher Haigh ombord skal der rykkes på de globale ambitioner, fortæller Design & Buying Director Nicolaj Jessen.
Det er lidt af en designsværvægter, der har fundet vej til danske Les Deux. Med britiske Kristopher Haigh ombord skal der rykkes på de globale ambitioner, fortæller Design & Buying Director Nicolaj Jessen.

Efter 15 år i New York som chefdesigner for modegiganter som Gap og Banan Republic Men’s bliver næste skridt for britiske Kristopher Haigh at tage roret hos en dansk modevirksomhed, der godt nok ikke helt kan gnubbe skuldre med de to store – endnu – men som de seneste år har bevist, at de har ambitionerne dertil.

Les Deux har netop ansat Kristopher Haigh som ny Head of Design. En oprustning, der, ifølge Design & Buying Director Nicolaj Jessen, skal ses som endnu et led i brandets allerede accelererende vækstrejse, som lige nu blandt andet afføder flere store retailsatsninger.

“Les Deux har haft rigtig godt gang i den – og er kommet styrket ud af den nuværende situation, og vi vil derfor styrke selskabet mod videre vækst på flere fronter. Det gælder blandt andet retail, hvor vi har sat hårdt ind på det seneste, men også i forhold til at opgradere vores designafdeling. Derfor har vi vendt og drejet, hvad der ville passe ind i Les Deux-regi, og så kom vi i kontakt med Kristopher Haigh, som har et virkelig imponerede CV med forskellige super interessante, internationale stillinger,” siger Nicolaj Jessen, da vi fanger ham på telefonen fredag formiddag. Fremover skal Kristopher Haigh, der får base i London, referere til ham i sin nye rolle, hvor han foruden design skal bidrage med både “kant”, branding- og trendekspertise og generelt tage Les Deux på et både produktmæssigt og designmæssigt “højere niveau,” som Nicolaj Jessen formulerer det.

Udover grænserne

Kristopher Haigh har bred erfaring med design og kreativ ledelse, senest som Design Director for Banana Republic i New York, hvor han var ansat fra oktober 2017 til juli i år. Og før da i samme by og med samme rolle hos Gap fra august 2016 til oktober 2017. Derudover har han på CV’et flere andre designstillinger hos brands som Ralph Lauren, AEO, Perry Ellis, Abercrombie & Fitch Co. med flere.

Hos Les Deux skal han, ifølge Nicolaj Jessen, være med til at øge brandets internationale rækkevidde endnu mere. 

“Ansættelsen af Kristopher er næste skridt i vores ambition om øget internationalisering, som er i højsæde nu her. Vil gerne tænke udover Skandinavien og Europas grænser. Så ansættelsen er egentlig bare et naturligt skridt i forlængelse af den strategi, som vi arbejder på lige nu,” siger han videre.

Kristopher Haigh er tiltrådt rollen hos Les Deux med øjeblik virkning.