Podcasts
Alle nyheder, Indland

Cecilie Bahnsen åbner første solo retailspace i London

Med en helt ny – og selvstændig – shop-in-shop hos Dover Street Market i London slår den hyldede designer sig yderligere fast som dansk brand på vej til at blive et internationalt modehus.
Med en helt ny – og selvstændig – shop-in-shop hos Dover Street Market i London slår den hyldede designer sig yderligere fast som dansk brand på vej til at blive et internationalt modehus.

At Cecilie Bahnsen er et af dansk modes største talenter, behøver vi ikke at nævne. Historien om den danske designer har de sidste år rejst verden rundt og placeret hendes karakteristiske feminine silhuetter i nogle af de vigtigste modemetropoler gennem mere end 50 butikker både i ind- og udland. Også online er hun repræsenteret hos anerkendte webshops som Net-a-Porter og Matchesfashion – såvel som designerens eget webunivers, som hun åbnede i marts sidste år.

Men nu er Cecilie Bahnsen klar til at tage endnu et skridt på rejsen mod at blive det internationale modehus, som nok ingen kan være i tvivl om ligger i kortene for hende. Brandet har nemlig åbnet sit første solo retailspace hos den anerkendte britiske modeforhandler Dover Street Market i det centrale London.

Cecilie Bahnsen SS20 / CFW.

Det drejer sig om en store-in-store, der er designet af Cecilie Bahnsen selv, og som dermed bærer præg af hendes genkendelige lethed og subtile farveunivers parret med en skandinavisk minimalisme. Det er dog ikke første gang, at Cecilie Bahnsen stifter bekendtskab med det britiske varehus. Et varehus, hun siden marts 2018 har haft på sin forhandlerliste efter at have præsenteret sin AW18-kollektion for dem i sit showroom under modeugen i Paris. Den nye shop-in-shop skal dog, ifølge brandet selv, være med til at styrke forholdet mellem de to parter:

“Det har altid været en stor ære for mig at blive forhandlet hos Dover Street Market. De har altid forstået og opmuntret vores kreative vision. Jeg føler, vi har et stærkt bånd, idet Dover Street Market har en ægte kærlighed for kreativitet og håndværk. Det er hjem for så mange brands, som jeg beundrer. Med det nye space vil jeg gerne skabe en følelse af coolness. Noget, der føles en anelse køligt – kollektionen er så romantisk, at vi gerne vil skabe en kontrast,” siger Cecilie Bahnsen selv i en pressemeddelelse om sin nye shop-in-shop.

Af denne grund er butiksområdet indrettet med is-lignende glassten, lavet af genanvendt glas og skabt af kunstner Nina Nørgaard. Målet er netop at skabe en mere rå og elementær baggrund til det ellers skrøbelige udtryk og delikate håndværksmæssige detaljer i kollektionen. Derudover vil der blive udstillet fotografier taget af kunstner og fotograf Josefine Seifert, som også er en fast samarbejdspartner på brandets kampagner.

I forbindelse med åbningen vil shoppen desuden indeholde to SS20-show looks, som forhandles eksklusivt hos Dover Street Market – et lyserødt, plisseret organzajakkesæt samt en kjole med matchende lyserøde sandaler.

Cecilie Bahnsens nye retailspace åbnede i denne weekend, den 11. januar 2020.

LÆS OGSÅ:

Cecilie Bahnsens første årsregnskab viser overskud