Fik du læst? Her er junis 10 mest populære artikler
I sommerens første måned var det især historier om nye jobrotationer, Copenhagen Fashion Weeks SS20-showkalender og 9PRs nye strategi, der fik opmærksomhed.1. De vigtigste jobrotationer: maj og juni 2019
I maj og juni udvidede Masai ledelsen, Claire Group skiftede ejer, og 66 ̊North fik ny Global President. Vi samlede de vigtigste navnenyheder til dig.
2. Se Copenhagen Fashion Weeks officielle kalender SS20
Der er intet, man vil misse under Copenhagen Fashion Week SS20, der til august byder på tre intensive dage med shows og præsentationer fra klokken 9 morgen til 19 aften.
3. 9PR markerer omfattende ny strategi med flytning
Efter ti år som klassisk PR-bureau rykkede 9PR i juni lokaler, ændrede strategi og ansatte ny CEO, der skal hjælpe dem videre på kursen mod det digitale og en tættere forbindelse med slutforbrugeren.
4. Nye regnskaber: Rains slår rekord, Adidas er udfordret og Maria Black i vækst
Heller ikke i juni var det slut med årsregnskaberne for 2018. Vi samlede nogle af de mest interessante, så du kan holde dig opdateret på status quo i branchen.
5. Mørch & Rohde satser på influencer management
Brandbureauet Mørch & Rohde annoncerede i juni, at de åbner en underafdeling målrettet de lukrative influencere. Både erfarne kræfter og helt nye talenter slutter sig til.
6. Med livet i en kuffert og hjertet uden på. Dea Kudibal har vendt blikket og ambitionerne mod Danmark
Mød den danske designer, der efter 15 år på markedet har flyttet fokus fra udland til hjemland og sat sig for at lette foden lidt fra den speeder, hun altid har haft i bund.
7. Copenhagen Fashion Summit 2019: De vigtigste highlights fra dag 1
Store dele af branchen både fra ind- og udland var samlet på Copenhagen Fashion Summits første dag. En dag, der både bød på inspirerende pep-talks og paneldiskussioner. Her er de tre punkter, der gjorde størst indtryk.
8. Endnu et skridt mod en bæredygtig modeuge: Copenhagen Fashion Week forbyder engangsplastikflasker
Fra august er det slut med at slukke tørsten fra engangsplastikflasker under modeugen, der dermed rykker nærmere målsætningen om at blive verdens mest bæredygtige.
9. “Net-a-Porter har skubbet os hen imod næste fase i vores strategiske planer”
Først annoncerede Munthe en stor ordre fra Net-a-Porter, men i juni viste det sig, at Naja Munthe har mere i ærmet i samarbejde med den anerkendte webshop.
10. Populært sneakerbrand prøver kræfter med tøjdesign: “Vi er kun lige begyndt”
I april åbnede de en ny butik, og nu er de klar med en mini-kollektion af unisex-tøj. Arkk Copenhagen har fortsat ild under sålerne.