Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Miinto Schweiz

Miinto fortsætter massiv udvidelse

Det danske butikskoncept, der faciliterer salg af lokale mærker på én samlet platform, indtager nu også Schweiz.
Det danske butikskoncept, der faciliterer salg af lokale mærker på én samlet platform, indtager nu også Schweiz.

Der er fart på Miintos internationale ambitioner. Det er ikke mere end tre måneder siden, at de kunne åbne deres populære ’shop lokalt online’-koncept i Polen. Og nu fortsætter den europæiske rundtur for det danske koncept, der både skaber en god forretning for sig selv, men som i processen støtter den lokale modehandel. Alpelandet Schweiz er næste destination.

For Miinto giver den schweiziske udvidelse økonomisk mening. Der bor nemlig cirka otte millioner mennesker, hvoraf 87 procent af indbyggerne købte ind for cirka 55 milliarder kroner i varer og tjenesteydelser online. Og med en relativt velhavende befolkning og en stribe stærke, lokale modebutikker er potentialet til at få øje på for det danske koncept.

“Schweiz er præget af multibrand-butikker med et udsøgt sortiment af lokale og internationale mærker med høj profil. Med noget nær den højeste personlige indkomst i Europa har de overskud til at tænke på både CSR, Fairtrade og i det hele taget sætte kvalitet over kvantitet,” siger Tina Munkholm, Country Manager for Miinto Switzerland.

Lokalt først og fremmest

Med et flot og godt udvalg af lokale butikker mener Miinto ikke, at det giver mening, at det er udenlandske webshops, der skal tjene penge på Schweiz’ modebevidste forbrugere. Og det er hér, Miinto kommer ind i billedet, da de netop styrker de lokale butikkers position over for de større internationale webbutikker. Og så er det også mere miljørigtigt at købe lokale varer.

“Vi ser, at overproduktion af beklædning – og mange andre varer – er et problem på alle markeder, og det giver simpelthen ingen mening for os, hvorfor forbrugere på et lokalt marked skal købe deres varer i en udenlandsk webshop, når produkterne allerede ligger på hylderne lokalt. Når vi samler 200 af de bedste lokale butikker i et land, kan vi vise et meget bredt og solidt udvalg af de bedste internationale og nationale mærker samtidig med, at vi kan levere varerne hurtigere og sikre, at de fysiske butikker også stadig findes i fremtiden, fordi vi er ægte lokale,” siger Konrad A. Kierklo, grundlægger af Miinto.

Miinto.ch bliver lanceret i midten af denne måned, og ambitionen er at samarbejde med 50 lokale modebutikker inden for det første år.

Marketingdirektør om Miinto-udvidelse: ”Det er bare begyndelsen”