Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
The vintage bar
INNOVATION & BÆREDYGTIGHED

Chanel, Dior og Prada: Luksusbrands i nyt vintagesamarbejde hos dansk stormagasin

'Vintage' har det seneste år været blandt de mest fremtrædende søgeord på Magasins hjemmeside. Det har fået stormagasinet til at imødekomme efterspørgslen og gøre high-end vintage-tasker til en del af sortimentet. 
'Vintage' har det seneste år været blandt de mest fremtrædende søgeord på Magasins hjemmeside. Det har fået stormagasinet til at imødekomme efterspørgslen og gøre high-end vintage-tasker til en del af sortimentet. 

Det er ikke første gang, at Magasin retter sit blik mod vintage. Allerede tilbage i 2021 åbnede de, i samarbejde med Time’s Up Vintage, en afdeling med vintage-varer, og hos Magasin på Kongens Nytorv er der desuden allerede afsat et område i stueetagen hertil. Men det bliver endnu lettere endnu at støve vintagefundene frem, da de fremover også kan findes online på magasin.dk.

LÆS OGSÅ: Magasin du Nord byder vintagefavorit ind: “Det kan nedbryde en barriere for dem, der føler sig fremmedgjorte i genbrugsbutikker”

Med deres helt nye kategori ‘Magasin Vintage’ vil man i forlængelse af julegave-indkøbene have mulighed for at få fingrene i vintagetasker fra The Vintage Bars sortiment – en timing, der ifølge Magasin er helt oplagt. Hos nogle ender vintagetaskerne nemlig på ønskesedlen, og for andre er fokus på genbrug blevet essentiel, når gaverne skal indkøbes. Også for Adam Massigeh, Trading Director i Magasin, er samarbejdet med til at tilgodese kundernes voksende interesse for genbrugsvarer:

“Mange af vores kunder interesserer sig for den her kategori og har samtidig også stærke holdninger til både ansvarlighed og genbrug, så kombinationen af nye og vintage varer, tror vi kan noget i forhold til, hvordan vi tænker shopping i fremtiden,” fortæller Adam Massigeh i en pressemeddelelse.

Med et udvalg af mere end 5.000 vintageprodukter drømmer Magasin om at vokse på både koncept og antal. De har allerede deres opmærksomhed rettet mod både vintage-smykker og beklædning, og forventer at tilføje minimum 15.000 varenumre mere til deres sortiment i det nye år.