Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder

40 procent af kunderne er allerede kvinder – storsælgende herrebrand lancerer damelinje

Shaping New Tomorrow satser nu målrettet på kvinder med ny linje af bukser – i 35 størrelser.
Shaping New Tomorrow satser nu målrettet på kvinder med ny linje af bukser – i 35 størrelser.

Med en vækst på hele 8000 procent over de sidste fire år og 50 procent bare i regnskabsåret 2020/21 har herrebrandet Shaping New Tomorrow – som siden 2015 har slået sig op på det, de selv kalder ’the perfect pants’ – for længst cementeret deres plads i markedet for herremode. Og derfor er det nu blevet tid til at udvide deres sortiment af habitbukser møder joggingbukser til det andet køn.

“Det kan måske virke sjovt, at vi som dedikeret herretøjsbrand pludselig arbejder med udvalgte produkter til kvinder. Men gennem lang tid har vi oplevet en oprigtig og stor efterspørgsel fra kvinder. Helt specifik savner mange af dem, vi hører fra, langt større muligheder for at finde et perfekt fit, når vi taler klassiske, stilede kvindebukser. Så det har vi arbejdet på at imødekomme i mere end to år,” lyder det i en pressemeddelelse fra produktdirektør og medstifter Christoffer Bak.

40 procent kvinder og 35 størrelser

Men det er ikke, fordi det er nyt for brandet at skabe tøj til kvinder. For allerede nu udgør de 40 procent af Shaping New Tomorrows kunder. Den nye kollektion af såkaldte ’Womens Pants’, som i første omgang bliver lanceret i begrænset oplag, skal derfor ses som startskuddet på en større satsning i et separat kvindeunivers under navnet ’Women of Tomorrow’. Kollektionen kommer desuden i 35 størrelser. En beslutning, der ifølge Christoffer Bak handler om at imødekomme forbrugernes stigende efterspørgsel på tøj, der har det rigtige pasform – og unægteligt branchens stigende fokus på inklusion og diversitet.

“Vores ambition er at give kvindelige kunder samme frihed, stil og slidstyrke, som du finder i vores herretøjsunivers. Men vi har naturligvis ikke bare kunnet lave en klon af vores herrebukser. Udviklingen har taget lang tid, og vi har hentet nogle dygtige, erfarne kvinder ind i vores R&D-afdeling i processen,” siger Christoffer Bak og tilføjer:

“Samtidig har vi haft tæt dialog med en gruppe af forskellige kvinder, der har testet prototyper og givet os vigtig feedback. Det arbejde fortsætter. Vores produktudvikling slutter ikke med en lancering. Det går bare ind i næste stadie, hvor det handler om forbedring. Så jagten på perfektion sammen med vores kunder gælder uanset, om det er Womens Pants eller vores kollektioner til herrerne.”

Shaping New Tomorrows nye kvindelinje, der laves i det samme materiale, som anvendes i deres Essential-kollektion til mænd, lanceres den 8. december 2022 online.