Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder

Er Whyred tilbage?

Det svenske brand, der gik konkurs i august sidste år, gør comeback med ny kollektion, designer og ejer.
Det svenske brand, der gik konkurs i august sidste år, gør comeback med ny kollektion, designer og ejer.

Det var et brand, der længe havde skræntet, da svenske Whyred, hvis historie går tilbage til 1999 i Stockholm, gik konkurs i august sidste år. Men nu ser det ud til, at Whyred er tilbage i nyt format, men med fokus på de samme designværdier, som især i starten af det nye årtusinde gjorde mærket populært både i Sverige og herhjemme.

Fem måneder efter konkursen blev brandet efter sigende opkøbt af den norske virksomhed Jotunfjell Partners A/S – samme virksomhed, som kort forinden havde opkøbt den svenske herrekæde Brothers af Retail and Brands (RNB). Og det er i disse Brothers-butikker, såvel som på brandets egen webshop, at Whyred nu ser ud til at gøre sit comeback. Det skriver Habit.se. Noget, der bakkes op af Whyreds egen Instagram-profil, hvor brandet allerede den 14. oktober skrev “Coming soon” med hashtagget #helloagain.

På brandets webshop findes desuden deres AW22-kollektion, der er skabt af Whyreds nye designer, Freddie Lindberg, som ifølge LinkedIn har arbejdet som designer hos Brothers siden 2015.

På Brothers webshop, hvor det nu gendannede Whyred også forhandles, skrives der blandt andet om brandet:

“I begyndelsen af ​​00’erne var Whyred et af de absolut hotteste svenske modemærker. Den enkle æstetik med de subtile detaljer gjorde mærket umådeligt populært. Nu er Whyred genopstået, og styrken er lige som før: den skandinaviske enkelthed og de essentielle beklædningsgenstande til enhver mands garderobe.”