Det københavnske modebrand Munthe A/S, der senest viste show under Copenhagen Fashion Week i august måned, har akkurat offentliggjort nyt årsregnskab for 2021 – et regnskab, der viser fremgang med et mere end fordoblet resultatet før skat.

Det skyldes blandt andet årets store omsætningsvækst, der blandt andet beror på et vækstende, internationalt engrossalg, lyder det i en pressemeddelelse. Også den digitale udvikling af brandet, som har været et prioriteret indsatsområde de seneste år, har været en medvirkende faktor.

“Jeg er enormt stolt af, at Munthe har formået at vækste og ekspandere – især internationalt – med afsæt i vores oprindelige DNA og kultur. Bæredygtighed, social ansvarlighed, autenticitet og kvalitet går hånd i hånd med æstetik og en både kommerciel og løsningsfokuseret tilgang. Efter endnu et år med restriktioner og nedlukninger har vi bevist, at vi kan navigere i den slags modgang,” udtaler stifter og kreativ direktør Naja Munthe.

Der er altså tale om et markant forbedret regnskab, der nærmere præcist er for perioden 1. januar til 31. december 2021. Bruttofortjenesten stiger fra 21,8 millioner kroner i 2020 til 30,9 millioner kroner i 2021. Resultatet før skat mere end fordobles fra 7,5 millioner kroner i 2020 til 15,1 millioner kroner i 2021. Også efter skat er stigningen klart nok til at få øje på. Her går resultatet fra seks millioner kroner til 11,7 millioner kroner.

“Vi har knoklet os til det flotte resultat. Nu skal vores gode udgangspunkt bruges til at styrke vores position yderligere – både internationalt og i Danmark. I 2022 vil vi fortsat koncentrere os om at forstærke vores brand, så vi bliver endnu mere interessante, relevante og bæredygtige for vores kunder,” udtaler Naja Munthe.

Munthe viser sin AW22-kollektion under Copenhagen Fashion Week torsdag den 3. februar klokken 19.00.

Dansker indtager direktørpost i svensk milliardforetagende