I september måned meldte Blanche ud, at Melissa Bech, der i forskellige roller har været med siden begyndelsen, havde valgt at stoppe ved udgangen af 2021.

“Blanche er som en baby for mig, der nu kan både gå og løbe, og nu er det tid til, at jeg kommer videre,” udtalte Melissa Bech dengang. Siden slutningen af 2020 har hun fungeret som brand director og blandt andet stået for ansættelsen af designer Louise Amstrup, der bliver i rollen som head of design i den nye konstellation.

Sammen med fire nyansættelser er et nyt team nemlig klar til at sikre international vækst og digital udvikling af brandet, der blev svanemærket i begyndelsen af 2021.

“Blanche har et stærkt fundament, og med nye profiler stræber vi efter at bygge videre og styrke Blanche mod fremtiden. Vi har store ambitioner om at styrke Blanche internationalt og øge vores bæredygtige indsats og gennemsigtighed,” siger Patrick Lepke, CEO i Blanche.

De to seneste tilføjelser er June Basar, der er ny head of communications, og Silje Vikestad, der er Blanches nye sales manager i Danmark.

June Basar er tiltrådt fra årsskiftet og er ansvarlig for PR, samarbejder og den overordnede branding på tværs af platforme. Hun kommer med erfaring i international brandkommunikation fra Aiayu og Shamballa Jewels.

Silje Vikestad skal arbejde hos Blanche med at udvikle og styrke samarbejdet med kunderne på det danske marked. Hun har ti års erfaring fra modebranchen hos blandt andre Baum und Pferdgarten.

Her er det nye Blanche-team

Fra venstre til højre: Johanna Larsdotter, Silje Vikestad og June Basar. Foto: Blanche

Tilbage i oktober måned blev Johanna Larsdotter ansat som commercial director med ansvar for den internationale udrulning af brandet. Hun har tidligere været hos Rotate, Baum und Pferdgarten og Ganni. Og i november måned kom Jesper Stoltze ombord som e-commerce manager. Han kommer med erfaring fra Nordgreen Ure og skal stå i spidsen for Blanches digitale udvikling.

“Ansættelserne er et direkte sigte på at styrke Blanches brandpositionering og øge kendskabsgraden internationalt og samtidig imødekomme og strukturere den stigende interesse, vi i høj grad oplever fra udlandet. Vores nye team har international og digital tyngde, som Blanche uden tvivl vil få stor glæde af,” siger Patrick Lepke.

Magasin vil favne bredere med ny indkøbsstrategi