Onsdag den 24. november klokken 9.00, Amalie Thejls Uebel

Les Deux fortsætter international vækst med ny CMO

Det ambitiøse herretøjsbrand Les Deux sigter mod stjernerne. Med en vision om at blive verdens mest meningsfulde modebrand er der tryk på kedlerne, og det betyder nyansættelser. Senest ankomne til holdet er derfor Daniel William Motka, som per 1. december vil sætte sig i stolen som CMO.

Les Deux har de sidste to år haft en vækst på mere end 100 procent, og det skyldes især en øgning af internationale kunder i blandt andet USA, Rusland, Tyrkiet og Canada. Og nu bliver det Daniel William Motkas opgave at udvide og cementere Les Deux’ internationale positionering, og samtidig skal han ensrette kommunikationen på tværs af landegrænser. Daniel William Motka kommer fra en stilling som Global Brand Manager hos Bang & Olufsen, hvor han har fået god international erfaring.

“Jeg har fulgt Daniels rejse gennem de sidste 5-6 år, og jeg har stor respekt for Daniels faglighed og brandforståelse. Daniel skal ind og bygge videre på det arbejde, som er blevet lavet de sidste 10 år og være med til at sætte retningen internationalt. Jeg er glad for, at vi som brand har kunnet tiltrække et talent som Daniel, og jeg glæder mig til at erobre markedsandele med ham ombord,” fortæller Andreas Christian von der Heide, stifter og direktør hos Les Deux.

Daniel William Motka, Les Deux’ nye CMO.

Mandag den 15. november klokken 10.00, Mikkel Lind Sorgenfrey

Maanesten ansætter sin første CFO

Det går godt for Maanesten. Så godt, at det voksende smykkefirma nu er oppe på 30 butikker og mere end 300 forhandlere i Skandinavien og Tyskland – og det kræver en større finansiel og økonomisk ekspertise. Derfor ansætter det familieejede brand nu sin første CFO, Nicholas Yates, der er tidligere CFO hos Ganni. Ifølge grundlægger og kreativ direktør i Maanesten, Henrik Venø Callesen, er han det oplagte valg.

“Nicholas er second to none. Maanesten har påbegyndt en vækstrejse, og vi drømmer om at kunne tage nogle kvantespring inden for en kortere årrække med Nicholas’ kæmpe erfaring fra branchen,” udtaler han i en pressemeddelelse.

Nicholas Yates får ansvaret for revision, kontrakter, forhandlinger, lejemål og investeringer – alt på den finansielle front. Han ser frem til at være med til at drive Maanesten videre i næste fase.

“Det er et utroligt spændende tidspunkt at blive en del af Maanesten lige nu set fra mit forretningsperspektiv. Der er så mange udviklingsmuligheder, for ekempel den internationale ekspansion i Europa og USA, og det er imponerende, hvordan væksten stiger,” siger Nicholas Yates, der desuden fremhæver Maanestens værdier omkring bæredygtighed og social anvarlighed.

“Det er ikke kun tomme ord. De (Maanesten, red.) har allerede implementeret processerne omkring bæredygtigt og socialt arbejde og kommer til at gøre mere af det. Jeg er meget stolt af at blive en del af Maanesten med de muligheder og de værdier,” udtaler han.

Nicholas Yates er netop tiltrådt stillingen.

Nicholas Yates

Onsdag den 10. november klokken 14.45, Amalie Thejls Uebel

Liewood-stifter nomineret til Årets Ejerleder

Der er gang i kedlerne hos børnebrandet Liewood. I oktober blev de udnævnt til Gazelle-virksomhed af dagbladet Børsen, og nu er ejer og stifter Anne Marie Lie Norvig netop blevet nomineret som Årets Ejerleder af PwC. Dette fandt sted på Børsen tirsdag aften, hvor Region Hovedstadens tre finalister blev kåret. Den 18. november bliver der fundet en vinder ved landskåringen, hvor der vælges en vinder blandt alle regionernes finalister.

“I de seks år vi har eksisteret, har vi fordoblet vores omsætning hvert år, så at det her sker nu – og ikke før – skyldes nok, at vi er gået stille med dørene. Vi har fokuseret på at udvikle vores brand og forretning. En måske lidt jysk, men også rigtig prioritering, vil jeg mene,” siger Anne Marie Lie Norvig i en pressemeddelelse.

“Da vi begyndte i 2015, mødte vi en holdning om, at det ikke ville kunne flyve at lave funktionelle, bæredygtige og æstetiske produkter i nordisk design, høj kvalitet og med lang holdbarhed til børn. Men vi holdt fast i, at familier, der søger enkelhed og ro til nærvær, ville have netop det. Og vi fik ret,” fortæller hun om virksomheden, der sigter efter at skabe en barndom uden kemi.

Tirsdag den 26. oktober klokken 8.15, Mikkel Lind Sorgenfrey

Erfaren brancheprofil ansættes til Tonsure 2.0

Fra 1. januar 2022 skal Claus Buchardt som ny managing director tage Tonsure til næste fase. Han har lang erfaring fra modebranchen med næsten 16 år som sales manager hos PVH, der huser brands som Tommy Hilfiger og Calvin Klein. Tonsure, der gik konkurs i april 2021 og siden blev opkøbt af en investorgruppe med Chris Beierholm i spidsenhar store ambitioner med ansættelsen.

“Vi er på nuværende tidspunkt på rette vej, og vi har mange målsætninger og et tårnhøjt ambitionsniveau, og det kræver, at de rigtige mennesker sidder på de afgørende poster, for at vi hele tiden at kan være agile og rustede til at servicere vores kunder i et marked, der er under konstant forandring,” udtaler ejer og bestyrelsesmedlem Chris Beierholm i en pressemeddelelse.

Claus Buchardt indtræder desuden i ejerkredsen.

Claus Buchardt, ny managing director hos Tonsure.

Mandag den 18. oktober klokken 14.00, Amalie Thejls Uebel

Chefredaktør på Costume takker af

Efter ni år i stillingen sagde chefredaktør Rikke Amtorp Christensen i fredags farvel og tak til modemagasinet Costume. I sin tid på magasinet har hun stået for både den digitale udvikling samt  tilblivelsen af det fysiske magasin, mens hun har udviklet tiltag som Costume Living og Costume Mini. På sin Instagram skriver Rikke Amtorp Christensen: 

“Det har været nogle sjove, lærerige, udfordrende og fantastiske år, som har givet mig store oplevelser, dygtige kollegaer og gode venner både i og uden for huset. Jeg ville ikke have været meget af det foruden. Det har været en spændende rejse med udvikling på alt fra magasin til podcast til video til nyt site med en integrering af print og digitale medier og ikke mindst masser af nyskabende kommercielle tiltag.”

Rikke Amtorp Christensen startede sin magasinkarriere som stylist, inden hun blev først moderedaktør på Costume og siden på Eurowoman, inden hun vendte tilbage til Costume som chefredaktør i 2012. Hvad hendes næste karriereskridt bliver, er endnu uvist – ligesom nyheden om, hvem der overtager roret på Costume, endnu lader vente på sig.

Rikke Amtorp Christensen.

Mandag den 11. oktober klokken 11.50, Kirstine Meyling Villadsen

Ny bestyrelsesformand hos SFA afløser Lena Patriksson

Den bæredygtige profil Sigrid Barnekow er valgt som bestyrelsesformand for Swedish Fashion Association, der er en del af organisationen bag Stockholm Fashion Week. Hun tager over, efter medstifteren Lena Patriksson Keller forlader posten efter 12 år.

“Det har været givende at se den udvikling, svensk mode har gennemgået i disse år, både hvad angår omsætning, eksport og dets kulturelle aftryk som en kreativ industri,’’ siger Lena Patriksson Keller, medstifter og tidligere bestyrelsesformand hos SFA.

Sigrid Barnekow ser det som en ære at repræsentere industrien på sin nye post som bestyrelsesformand. Selv er hun medstifter af The Preown Network og har senest været hos Mistra Future Fashion og Tree To Textile – alle med en agenda, der skal være med til at skabe en grønnere modebranche.

“Jeg ser frem til at være med til at videreudvikle og styrke Sveriges position på den internationale modescene. Vores opgave er at samle branchen, mærker såvel som organisationer, og skabe finansiering til fremtidige aktiviteter, der fremmer og styrker svensk mode,’’ udtaler Sigrid Barnekow.

Sigrid Barnekow af Eric Broms.

Torsdag den 7. oktober klokken 16.30, Amalie Thejls Uebel

7 Days Active ansætter ungt talent som ny designer

Det populære sportsbrand 7 Days Active har ansat designer Nikolaj Storm i en deltidsstilling, hvor han skal arbejde i samarbejde med brandets kreative direktør og grundlægger Malkit Singh. Nikolaj Storm, som under modeugen vandt Zalandos Sustainability Award, får på den måde mulighed for at fordybe sig i sit specialeområde activewear, mens han sideløbende har tid til at arbejde videre med brandet i eget navn.

“Jeg får mere tid til at fokusere på Nikolaj Storm, samtidig med at jeg får lov at fokusere mere på design af sportstøj, som egentlig også er mit speciale – så jeg er rigtig glad for den her nye mulighed, og jeg glæder mig enormt meget til at komme med en ordentlig omgang gode ideer. På samme tid er det også en meget naturlig udvikling for mig, da jeg netop kan beskæftige mig med det, jeg elsker allermest og stadig med en meget klar opdeling mellem de to brands. Så jeg regner med, at jeg, i samarbejde med den kreative direktør, kan være med til at løfte 7 Days Active endnu højere i deres ånd. Det er en permanent løsning, som jeg også er rigtig glad for – netop fordi jeg får mere tid til Nikolaj Storm og kan dykke ned i design,” fortæller Nikolaj Storm i en mail til Fashion Forum.

Nikolaj Storm stopper samtidig hos Silfen Studio, hvor han har haft en deltidsstilling som produktionsmanager og designer i tre år.

Nikolaj Storm.

Mandag den 4. oktober, Kirstine Meyling Villadsen

CIFF henter ny Head of Commercial Business

CIFF opruster teamet med den erfarne brancheprofil Phillip Holder, der fremover påtager sig ansvaret som ny Head of Commercial Business. Phillip Holder har senest været Head of Global Sales hos Stine Goya, og har tidligere arbejdet hos blandt andre Hugo Boss og Lacoste i London – alt sammen erfaring, der tæller 20 år tilsammen.

“Phillip Holder stod frem som en dynamisk leder, en kreativ og analytisk profil med et bredt nationalt og internationalt netværk. Han er med sin erfaring og evner uden tvivl et enormt aktiv for CIFF og vores salgsteam’’ fortæller Christina Neustrup, CEO hos CIFF, i en pressemeddelelse.

I samme pressemeddelelse står det klart, at Phillip Holder især har været en oplagt kandidat, da han med sin erfaring og kompetencer skal være med til at positionere CIFF som salgsplatform.

Selv udtaler Phillip Holder:
“Jeg ser frem til at løfte CIFF til ikke blot at være et fællesskab og en handelsplatform, men til at være med til at udvikle messen til en oplevelse. Vi vil etablere det som den vigtigste messe med et 360 graders syn på modeindustrien.’’

 

Fredag den 1. oktober klokken 13.15, Carla Christine Bruus Aagaard-Strube

Pilgrim henter ny Brand Direktør i egne rækker

Siden 2010 har Katrine Seiffert Tiemroth ledet Pilgrims marketing- og PR-afdeling, hvor hun har stået i spidsen for brandets identitet og kampagner. En indsats så vellykket, at hun nu tiltræder en nyoprettet stilling som direktør for Brand Management – et område, som Pilgrim nu vil tildele endnu mere opmærksomhed med sin interne rekruttering:

“Etableringen af den nye rolle er ét af flere tiltag i en samlet strategiplan for Pilgrims vækst og ekspansion de kommende år. En plan der vil løfte Pilgrims position yderligere og sætte turbo på væksten. Vi er stolte og glade for at kunne fylde denne tunge post med ’én fra egne rækker’. Det bidrager desuden til en kontinuitet som vi vægter højt,” udtaler CEO i Pilgrim, Christian Broe i en pressemeddelelse.

Annemette Markvad, der tilbage i 1983 sammen med Thomas Adamsen stiftede Pilgrim med tildeler Katrine Seiffert Tiemroth en stor del af æren for “Pilgrims brand-hop det sidste årti”, som hun formulerer det. “Hun er et fantastisk menneske at samarbejde med. Hendes sikre stil, forretningsforståelse, menneskelige indsigt og fornemmelse for tidsånden har i den grad været med til at løfte vores virksomhed.”

Også Katrine Seiffert Tiemroth ser frem til sin rolle, hvorfra hun skal stå for at løfte brandet yderligere internationalt:

“Jeg er ikke i tvivl om at vi kan løfte Pilgrim internationalt. Vi har et stærkt personligt DNA, som taler til verden. Jeg vil fortsætte med at værne og videreudvikle relationer, netværk og samarbejder. Vi har et stort potentiale og er ambitiøse på vores udvikling. Jeg glæder mig til at få bedre tid til at udvikle, styrke og yderligere udfolde brandet sammen med resten af teamet i Pilgrim,” slutter Katrine Seiffert Tiemroth.

Se de 4 ledige stillinger hos Pilgrim lige nu

 

Katrine Seiffert Tiemroth er ny branddirektør i Pilgrim

 

Mandag den 27. september klokken 9.00, Amalie Thejls Uebel

Ny ejerstruktur skal opruste garnfirma

Garnfirmaet Cewec Copenhagen ApS har haft gang i en større omvæltning. I februar skiftede firmaet hænder, hvor Charlotte Q. Hansen overtog Cewec fra Peter Christensen, der var tredje generations ejer i familieforetagendet. Med Charlotte Q. Hansen ved roret satser hun på at strømline Cewec og øge omsætningen i kraft af den stigende interesse for garn og håndarbejde. Til at hjælpe med forandringen har hun fået to nye medejere ombord, Morten Koldkjær Langsted, der også bliver CEO i Cewec og Jesper Geisler, der også er bestyrelsesformand.

“Virksomheden har vist sig meget forandringsparat, og jeg har i den første, intense periode som ejer satset på at høste de lavthængende frugter ved at effektivisere ikke mindst logistikdelen, som jeg har stor erfaring i fra mit tidligere virke. Men vi vil meget mere. For at bringe Cewec til det næste niveau i sin udvikling er der behov for andre kommercielle og forretningsmæssige kompetencer, og dem besidder Morten og Jesper,” siger Charlotte Q. Hansen i en pressemeddelelse.

Som led i rebrandingen satser Cewec på at udnytte et allerede eksisterende kundegrundlag og udvide dette ved at vise, at de kan noget andet end de andre garnfirmaer.

“Der er sket meget med strikkekulturen, større onlineshops popper op, der er flere lækre butikker og frem for alt en yngre målgruppe. Jeg tror, vi kan ruske op i en ellers ret konservativ branche ved at positionere os lidt anderledes. Jeg er drevet af at skabe relationer og opnå resultater i en kreativ branche – og det kan jeg til fulde opnå i dette brancheskift,” fortæller Morten Koldkjær Langsted i pressemeddelelsen og henviser til sin erfaring fra Modström, hvor han har været salgsdirektør.

Charlotte Q. Hansen er købmandsuddannet i Dansk Supermarked og har efter flere funktioner her haft en key account-stilling med fokus på logistik i 12 år hos det daværende Post Nord. Hos Cewec skal hun varetage indkøb og logistik.

Det nye lederteam i garnfirmaet Cewec Copenhagen.

 

Tirsdag den 7. september klokken 16.00, Amalie Thejls Uebel

Skall Studio hyrer erfaren brancheprofil

Det syv år gamle modefirma Skall Studio, som søstrene Julie og Marie Skall står bag, vil skærpe deres allerede store fokus på ansvarlighed og CSR. De gør de ved at hyre Jette Skall til at stå i spidsen for bæredygtighed og CSR i virksomheden. Som navnet nok afslører, er Jette Skall relateret til de to grundlæggere, ja, faktisk deres mor, og dermed forstærkes de familiære bånd i virksomheden også. Jette Skall har siddet i Skall Studios bestyrelse siden 2020 og har allerede her bidraget til bæredygtighedsarbejdet.

“På mange måder har Jette været en del af Skall Studio fra start, men nu har vi fået en unik mulighed for at arbejde mere i dybden med de områder, som ligger inden for Jettes ekspertise, nemlig CSR og bæredygtighed. Det er utroligt vigtigt for os, at vi hele tiden udvikler os og forsøger at gøre vores virksomhed endnu mere bæredygtig. Det skal Jette hjælpe os med, blandt andet ved at udarbejde en konkret strategi for vores produkter, leverandørnetværk og nye bæredygtige tiltag. Vi skal definere klare mål, som kan omsættes til handling og resultater,” fortæller Julie og Marie Skall i en mail.

Jette Skall har mere end 30 års erfaring som blandt andet indkøbschef og produktansvarlig hos flere store danske modevirksomheder, herunder Message, Rhanders Handsker og Hummel. Her har hun altid være interesseret i og passioneret omkring arbejdet mod en mere ansvarlig modebranche – en passion hun nu kan gå i dybden med hos Skall Studio.

“Sammen med Julie og Marie glæder jeg mig til at udarbejde og definere de bæredygtige mål og tiltag, som Skall Studio strategisk skal arbejde hen imod, og til at sikre, at strategien til enhver tid gennemsyrer hele virksomhedens drift. At vi nu kan dele vores fælles passion for en mere bæredygtig og ansvarlig tilgang til design, produktion og forbrug – ikke bare som familie, men også professionelt, gør jo blot det hele endnu sjovere og endnu stærkere,” siger Jette Skall i mailen.

Jette Skall

Jette Skall.

 

Mandag den 6. september, klokken 10.45, Amalie Thejls Uebel

Wood Wood sætter ekstra ind på CSR-indsatsen med kendt brancheprofil

Suzi Christoffersen er netop tiltrådt stillingen som Head of CSR hos Wood Wood. Her skal hun arbejde med virksomhedens ansvarlige strategi, samtidig med at hun skal videreføre sin egen virksomhed Closed Loop, som er en konsulentvirksomhed, der hjælper andre virksomheder med at udvikle og optimere deres CSR-arbejde.

“Jeg skal ind og kigge på den nuværende strategi og værdisættet, og så skal jeg se, hvordan vi kan positionere Wood Wood endnu stærkere på CSR-fronten og fortsætte det gode arbejde med at skabe en så ansvarlig virksomhed som muligt,” fortæller hun om sin nye stilling hos Wood Wood, og fortsætter:

“Det giver rigtig god mening, at vi er mange som arbejder sammen mod en mere ansvarlig måde at drive virksomhed på.”

Udover stillingen hos Wood Wood og arbejdet med Closed Loop, beskæftiger Suzi Christoffersen sig også med rådgivning og undervisning i bæredygtighed inden for tøjindustrien, blandt andet som gæsteforelæser hos VIA.

Suzi Christoffersen er ny Head of CSR hos Wood Wood.

 

Fredag den 3. september, klokken 13.00, Amalie Thejls Uebel

Moshi Moshi Mind opruster med to nyansættelser

Moshi Moshi Mind har en plan om at markere sig på det globale marked, og det skal deres nye internationale salgschef Maria Müller Urhskov Pedersen bidrage til. Hun startede hos Moshi Moshi Mind den 16. august og har tidligere været hos Ilse Jacobsen Hornbæk i en lignende stilling og senest som international key account manager hos børnebrandet Cam Cam Cph.

“Bæredygtige brands og virksomheder er en nødvendighed for fremtiden, hvor transparens i leverandørkæden kommer til at spille en afgørende rolle – både hos B2B-kunderne og hos slutforbrugerne.  Det er et område, som jeg ved, at Moshi Moshi Mind arbejder passioneret med, og som jeg glæder mig til skal ud at leve globalt nu,” fortæller Maria Müller Urhskov Pedersen i en pressemeddelelse.

Udover den nye internationale salgschef har Moshi Moshi Mind også valgt at ansætte deres første inhouse PR- og SoMe-medarbejder, Stephanie Laraignou Blom, som skal styrke fortællingen om brandets bæredygtige profil nationalt såvel som internationalt. Stephanie Laraignou Blom tiltrådte ligeledes sin stilling den 16. august.

Stephanie Laraignou Blom til venstre og Maria Müller Urhskov Pedersen til højre.

 

Tirsdag den 31. august, klokken 21.00, Amalie Thejls Uebel

By Malene Birger ansætter flere internationale profiler på vejen mod international vækst

By Malene Birger satser på international vækst, og med det følger et behov for nye ansættelser – og det markerer de med velkomsten af fire, nye internationale profiler: Som Head of Wholesale ansættes Hugo Mills, som kommer fra en stilling som Head of Sales hos Victoria Beckham, mens Nicholas Parnell, der tidligere har været hos det britiske brand Varana, skal fylde stillingen som Online Wholesale Manager. Holly Snell, der kommer lige fra en stilling som Buyer and Merchandiser for RTW & Shoes hos Gucci, skal nu være Omnichannel Buyer and Merchandiser hos By Malene Birger.

På bæredygtighedsfronten træder Adolf Modin fra en stilling som Head of Studio hos Stine Goya ind som Head of Sourcing, Development and Production, og giver dermed mulighed for, at Mette Tvilling Johansen, som før var By Malene Birgers Head of Production and CSR, nu kan hengive sig endnu mere til den grønne omstilling med sin nye titel Head of CSR & Sustainability.

Om de mange nye ansættelser udtaler Ellen Dixdotter, CEO hos By Malene Birger, i en pressemeddelelse:

“Vi er på en ambitiøs international vækstrejse, og med disse nye nøgleprofiler samt deres tidligere erfaringer fra et stærkt felt er vi velforberedte til at tage de næste skridt på vejen.”

Ny CEO og en ’living vision’ af brandet: “When it’s right, it’s easy”

 

Mandag den 30. august, klokken 9.50, Carla Christine Bruus Aagaard-Strube

Femmes Régionales går hver til sit

Få har som Femmes Régionales sat sit visuelle aftryk på den danske mode- og livsstilsbranche igennem de sidste 15 år. Med kunder som Baum und Pferdgarten, CPH Airport, Ikea, Mark Kenly Domino Tan, Mikkeller, Modström og Normann Copenhagen, for blot at nævne få, har de stået bag alt fra shows og produktudvikling til indretning og identitet for butikker og restauranter. Grundlagt i en tid, hvor marketingbudgetterne var høje, har de flere gange bevist højden på loftet i deres kreativitet – blandt andet stod de bag et tredages event for Diesel i København, hvor et helt hus var blevet  indrettet og inviterede ind til mad, massage og musik – ligesom de gang på gang har vist deres evne til at skabe skønhed i den helt lille detalje med sine grafiske logodesign.

Men nu har de to grundlæggere Mie Albæk Nielsen og Caroline Engelgaard besluttet at gå hver til sit for at forfølge nye projekter. “Kærligheden er intakt, og vi vil fortsat være hinandens største cheerleadere,” skriver Mie Albæk Nielsen på LinkedIn, hvor hun også fortæller, at firmaet kører lidt endnu og har et – endnu ikke annonceret – projekt i støbeskeen.

Femmes Regionales www.danielstjerne.com

 

Fredag den 27. august, klokken 11.00, Amalie Thejls Uebel

Patriksson Group henter ny CEO fra B-Reel

Med sine knap 20 år i kommunikationsbranchen rykker Jesper Kling nu fra B-Reel over til Patriksson Group, hvor han overtager CEO-posten fra Hanna Renlund Westerberg. Siden Hanna Renlund Westerberg blev CEO for Patriksson Group i 2008 er virksomheden vokset fra 11 til mere end 70 medarbejdere og består nu af de tre underafdelinger Brand Strategy, Creative Studio og Brand Communications samt Patriksson Talent Agency. Patriksson Group har kontorer i Stockholm, København, Oslo og Paris, hvor Jesper Kling kommer til at holde til i Stockholm.

Jesper Kling er en af grundlæggerne af kommunikationsbureauet Jung Relations og har desuden været hos blandt andre Golin og Acne Studios. Han starter hos Patriksson Group den 4. oktober og kommer herfra til at have et overlap med Hanna Renlund Westerberg, inden hun fratræder den 31. oktober.

“Patriksson er en velbevaret juvel i bureauverdenen, som altid har formået at være ajour. Gennem årene har jeg fulgt bureauet af ren nysgerrighed og med lidt jalousi. At blive en del af Patrikssons internationale arbejde med at udvikle ydelser i en branche, der er evigt foranderlig, men hvor mulighederne også er mange, er en opgave, jeg har stor respekt for. Jeg glæder mig til at arbejde med skarpe og ambitiøse kollegaer,” siger Jesper Kling om sin nye stilling i en pressemeddelelse.

“Jeg glæder mig meget til at fortsætte udvidelsen af Patriksson med Jesper. Jeg er overbevist om, at hans færdigheder og erfaring som leder indenfor digitalisering og kommunikation for internationale mærker vil tilføre Patriksson Group nye kræfter,” siger Lena Patriksson Keller, ejer og bestyrelsesformand for Patriksson Group, i samme pressemeddelelse.

Jesper Kling

Jesper Kling, ny CEO for Patriksson Group

 

Torsdag den 26. august, klokken 11.00, Carla Christine Bruus Aagaard-Strube

Ecco henter ny CEO i egne rækker

27 år. Så længe har Eccos nye CEO, Panos Mytaros, arbejdet for den danske, verdenskendte skovirksomhed. Siden 2011 har han siddet i ledelsen, men før det har han blandt hentet sin internationale erfaring som Tannery Director i Ecco Indonesia og stået i spidsen for etableringen af Ecco Leather Group.
Panos Mytaros erstatter dermed Steen Borgholm, der har siddet på posten siden 2017, men nu træder af efter en gensidig aftale, som det forlyder på Eccos egen hjemmeside. Samtidig med direktør-skiftet tiltræder to nye ansigter i virksomhedens bestyrelse, nemlig Thomas Gøgsig, der som tredje generation i sin familie arbejder for Ecco, samt Mads Fink Eriksen, der har arbejdet for Ecco i 10 år, blandt andet i Kina.

 

Onsdag den 18. august, klokken 9.00, Amalie Thejls Uebel

Magasin du Nord får ny indkøbsdirektør

Tidligere Deputy Buying Director i Magasin du Nord, Esben Hougaard, skal være den nye indkøbsdirektør i det gamle stormagasin. Han overtager stillingen fra Margrethe Dal Lehrmann, som bestredet jobbet hos Magasin i 12 år, som en markant figur i branchen. Esben Hougaard har med sin erfaring fra huset et indgående kendskab til forretningen og skal blandt andet fokusere på at styrke deres omnichannel-strategi og partnerskaber på tværs af virksomheden.

Margrethe Dal Lehrmann selv vender næsen mod nye udfordringer som direktør i Lehrmann Ventures, hvor hun sammen med sin mand Jan Dal Lehrmann vil investere i start ups og hjælpe iværksættere med konceptudvikling.

Esben Hougaard, ny indkøbsdirektør i Magasin.

 

Tirsdag den 17. august, klokken 08.00, Amalie Thejls Uebel

Wagner Copenhagen ansætter stærk profil som Group Chief Commercial Officer

Efter Kristian W. Andersen for godt halvandet år siden forlod modemessen CIFF, har den tidligere messedirektør nu fundet den rette virksomhed at kunne fortsætte sit visionære arbejde i. Med titlen Group Chief Commercial Officer hos tøjkoncernen Wagner Copenhagen vil han sigte mod at skabe en ny og relevant platform, hvor der kommer fokus på bæredygtighed og en særlig butiksoplevelse.

“Helle [Wagner] og jeg vil være markante i den bæredygtige agenda, som kun bliver mere kompliceret overfor indkøberne og brands, blandt andet med en ny EU-lovgivning. Vi skal have platforme og produkter – fysiske såvel som online – der ræsonnerer med forbrugerne og den tid, vi er i, og især fremtiden. Produkter og butikker, som er relevante, samtidig med at vi i princippet skal forberede os til en ny tid for modebranchen. Jeg drømmer for eksempel om at være med til at genskabe strikken hos Clipper. Alt kan revitaliseres, hvis man gør det korrekt og bæredygtigt i fremtiden,” fortæller Kristian W. Andersen i en pressemeddelelse.

“En tøjbutik er ikke kun en tøjbutik, vi skal være på forkant og turde at gå forrest. Her er Kristians ekspertise vigtig i samarbejde med det nuværende dygtige team, der tæller 80 i koncernen og 30 i retail. Jeg er meget glad for, at Kristian vil os og er passioneret i forhold til alle vores produkter som Clipper, Modström og retail-butikkerne. Vi kan dele ambitionerne og visionerne, og jeg kan godt bruge Kristians udsyn og evne til at være på en rejse,” tilføjer Helle Wagner i pressemeddelelsen.

Wagner Copenhagen står bag butikkerne Loftet, Loft by Loftet, Richard og Butler samt mærkerne Clipper og Modström.

Kristian W. Andersen og Helle Wagner

Kristian W. Andersen og Helle Wagner

 

Mandag den 26. juli, klokken 10.00, Mikkel Lind Sorgenfrey

Boii Studios ansætter tidligere sales director hos Ilse Jacobsen som ny CEO

Brandet Boii Studios, som er ejet af Michael Moss, der tidligere stod bag Moss Copenhagen, har internationale planer med en ny vækststrategi.

Derfor giver stifteren Michael Moss og administrerende direktør Steen Vedel Hvid ledelsesansvaret videre til brancheerfarne Torben Olsen, som kommer fra en stilling som sales director hos Ilse Jacobsen Hornbæk, lyder det i en pressemeddelelse. Han er hentet ind til at stå i spidsen for strategi, vækst og markedsudvikling og skal løfte brandet til et internationalt niveau med et forstærket fokus på wholesale og digitalt salg. Michael Moss fortsætter som creative director.

Ifølge brandet selv har Boii Studios med sine fire til fem års levetid bevist, at der kan sælges mange flere varer i et segment, hvor “pris og kvalitet spiller en rolle”, og virksomheden planlægger derfor også at åbne flere detailbutikker.

Brandet, der har gang i en større rekruttering, har desuden ansat Bolette Johansen som finance- og operation-manager. Hun kommer også fra Ilse Jacobsen Hornbæk.

Torben Olsen.

 

Mandag den 5. juli, klokken 18.30, Mikkel Lind Sorgenfrey

Minimum styrker kontinuiteten ved at gøre direktør til medejer

Efter to år som CEO for det aarhusianske brand kan Steen Engelbrecht nu også skrive virksomhedsejer på cv’et. Han bliver nemlig en del af ejerkredsen i Minimum A/S og fortsætter samtidig som direktør. Beslutningen om at gøre direktøren til medejer handler om at sikre kontinuitet. Dét oplyser selskabet i en pressemeddelelse.

“Jeg er vildt godt tilfreds med samarbejdet med Steen. Vi har forskellige perspektiver og har hver dag gode diskussioner, men han lytter og tager til sidst den beslutning, der er bedst for virksomheden, hvilket jeg er meget tryg ved,” udtaler grundlægger Peder Tang.

Udvidelsen af ejerkredsen skal samtidig være med til at styrke direktørens arbejde med at fremtidssikre brandet, der blev grundlagt tilbage i 1997. Et arbejde, der kræver et særligt fokus på den grønne og den digitale udvikling, og som den nye ejer nu kan se frem til med fornyet energi.

“Jeg er glad og taknemmelig for at blive budt ind i ejerkredsen. Det giver et ekstra personligt perspektiv på den rejse, vi er på som virksomhed. Vores branche er under forvandling, og den nysgerrighed, energi og kreativitet, hele vores organisation har vist de seneste år, får fremtiden til at se både spændende og lys ud,” udtaler Steen Engelbrecht.

Steen Engelbrecht (til venstre) og Peder Tang (til højre).

 

Onsdag den 23. juni, Mikkel Lind Sorgenfrey

Italiensk skomærke henter dansk influencer som kreativ konsulent

Efter to års samarbejde mellem Gia Borghini – det tidligere Gia Couture – og Pernille Teisbæk vil det italienske skobrand nu styrke samarbejdet. Firmaet ansætter derfor den danske influencer som kreativ konsulent.

Pernille Teisbæk har gennem de seneste år skabt opmærksomhed omkring Gia Borghini, som ad den vej er kommet på nye markeder, lyder det i en pressemeddelelse. Teisbæk skal bidrage til fortsat vækst og give et friskt pust til kollektionerne.

Gia Borghini blev stiftet af den italienske designer Barbara Borghini i 2016, og siden er det gået fremad for det lille skomærke, der fordoblede sit salg fra 2019 til 2020. En succes, der ifølge brandet selv skyldes et strategisk fokus på netop samarbejder med diverse influencere, som Pernille Teisbæk. 

Pernille Teisbæk har selv tidligere samarbejdet med blandt andre By Malene Birger, Stand Studio og Birger Christensen. Hendes første officielle kollektion for Gia Borghini lanceres  til foråret i 2022.

Pernille Teisbæk.

 

Onsdag den 16. juni 2021, Mikkel Lind Sorgenfrey

Ny salgschef skal gøre Basic Apparel global

Det går godt for den lille tøjvirksomhed, der for alvor blev kendt i DR-programmet Løvens Hule, hvor Jesper Buch valgte at investere i virksomheden. I maj måned skrev vi, at Basic Apparel leverede en rekordomsætning i 2020, og med det stigende salg er tiden nu kommet til at hyre virksomhedens allerførste salgschef. Valget er landet på Ulrich Bækgaard, som tidligere har arbejdet for brands som Gabba og Humör. Han kommer med høje ambitioner om at indtage nye markeder uden for Danmark.

“Virksomheden har klaret sig rigtig godt på salg og forretningsudvikling det seneste år, hvor vi vækster både online og offline, og nu er tiden kommer til at sætte Basic Apparel på verdenskortet ved både først at sigte mod Skandinavien og derefter resten af Europa,” siger han.

Med Ulrich Bækgaard på holdet er Basic Apparel, der blev stiftet i 2013, nu oppe på ti medarbejdere. Sammen med andre investeringer har ansættelsen af den nye salgschef fået virksomheden til at opjustere sine forventinger til de næste års salgstal. I 2021 forventer Basic Apparel en omsætning på 51 millioner kroner, og allerede i 2023 forventer brandet en omsætning helt oppe på 111 millioner kroner.

Ulrich Bækgaard.

 

Tirsdag den 11. maj 2021, Carla Christine Bruus Aagaard-Strube

PRD opruster teamet med digital modeprofil

I sidste uge kunne vi fortælle, at PR-bureauet PRD har indledt et strategisk samarbejde med det digitale markedsføringsbureau OMI, og nu tilføjer de en ny profil til teamet med digitale kompetencer. Maria Jernov, som flere vil kende fra hendes egen Instagram-profil, vil fremover stå for en portefølje af brands, der tæller blandt andre Tiffany & Co, Uniqlo og Pandora. Hun har desuden erfaring med sig fra en stilling som modekoordinator hos ELLE og Social Media Manager for Copenhagen Fashion Week og har arbejdet som både brandkonsulent og fotograf.

“Vi har valgt at gå med Maria som vores nye PR Manager, da hun har en spændende profil. Hendes brede erfaring fra branchen og stærke digitale egenskaber giver hende en anden linse at se vores kunder igennem. Maria har øje for de større sammenhænge og har statueret det gennem hendes samarbejde med PRD,” fortæller CEO Henrik Juhl.

Maria Jernov

Maria Jernov

 

Tirsdag den 27. april 2021, Carla Christine Bruus Aagaard-Strube

Ny PR Manager for Norden hos Hugo Boss

Katherine Hudson er for nylig blevet udnævnt til PR Manager for Norden hos Hugo Boss. Hun kommer fra en lignende stilling i Hugo Boss’ London-team, men vil fremover være bosat i Danmark, hvorfra hun, under Cecilia Adelfred, vil lede brandets aktivitet og bureauer i Danmark, Sverige og Norge og arbejde på tværs af virksomhedens linjer, herunder sports- og kunstsponsorater samt influencers.

 

Tirsdag den 13. april 2021, Sofie Ringtved Jensen

Sophie Bille Brahe udpeger ny Head of PR

Søs Bjerrisgaard er nyeste ansigt hos smykkemærket Sophie Bille Brahe, hvor hun netop er tiltrådt som Head of PR.

Søs Bjerrisgaard kommer med bred erfaring indenfor især marketing, kommunikation og PR, hvor hun har været ansat hos forskellige bureauer – senest hos Patriksson Group, hvor hun har været Communications Manager siden april 2018. Derfor ser hun også frem til nu at kunne afprøve sine kompetencer in-house.

“Jeg kommer fra bureau-siden og ser derfor frem til at skulle fokusere på ét brand. Der ligger en spændende opgave i at udvikle den overordnede PR- og marketingsstrategi, vækste på nye markeder samt opretholde brandets stærke position både herhjemme og internationalt,” skriver hun i en mail til Fashion Forum om sin nye stilling.

Søs Bjerrisgaard tiltrådte officielt stillingen den 1. april 2021.

Søs Bjerrisgaard.

 

Torsdag den 4. marts 2021, Carla Christine Bruus Aagaard-Strube

Basic Apparel opjusterer med erfaren brancheprofil

Basic Apparel, der for få uger tilbage fik en rekordstor investering gennem DR-programmet Løvens Hule, udvikler nu også i deres kreative medarbejderstab. Pernille Skriver, der siden marts 2020 har været ansat som Creative Manager, tilføjer nu titlen som brandets chefdesigner til resumeet. Pernille Skriver har over 30 års erfaring i branchen, som hun har hentet hos blandt andre Samsøe Samsøe, Norse Projects og Becksöndergaard i roller som designer, konceptudvikler og Brand Manager. Pernille Skriver er desuden medstifter af konceptbutikken Nomad Society, der har fokus på håndlavede og bæredygtigt producerede livsstilsprodukter.

“Jeg er ovenud lykkelig for, at Pernille er kommet med på Team Basic Apparel. Pernille har en passion for bæredygtighed, som er fundamentet i virksomheden. Jeg er sikker på, at med Pernilles gode smag og vores begges erfaring i konceptudvikling så skal vi nok få Basic Apparel til nye højder og forhåbentligt være med til at ændre modebranchens FMCG-ideologi (fast moving consumer goods red.),” siger CEO og stifter af Basic Apparel Camilla Balle i en pressemeddelelse.

Pernille Skriver.

 

Mandag den 15. februar 2021, Carla Christine Bruus Aagaard-Strube

Line&Jo opruster med PR- og marketingchef

Smykkebrandet Line&Jo, der siden 2016 har været eneejet af guldsmed Line Hallberg, opruster nu teamet for at øge brandets nationale og internationale synlighed og positionering. Valget er faldet på Nanna Skovholm, der fra i dag, den 15. februar 2021, sidder i stillingen som brandets PR- og marketingchef. Nanna Skovholm er uddannet i erhvervsøkonomi og kommunikation fra CBS, har været Brand Advisor hos PR-bureauet 9PR og senest varetaget rollen som marketingchef for taskemærket Adax.

Line&Jo har eksisteret siden 2007 og vil med nyansættelsen samtidig intensivere fokus på udviklingen af den overordnede PR- og marketingstrategi samt brandets storytelling.

“Vi er utrolig glade for at få Nanna med på vores spændende rejse. Vi ser et rigtigt stort potentiale for vores univers og glæder os til at kunne sætte et særligt fokus på netop denne del af vores brand,” skriver guldsmed Line Hallberg.

 

Nanna Skovholm er ny PR- og marketingchef hos Line&Jo.

 

Mandag den 1. februar 2021, Sofie Ringtved Jensen

Skall Studio ansætter ny PR- og kommunikationsansvarlig

Louise Nyboe Andersen tiltræder i dag, den 1. februar, som ny PR- og kommunikationsansvarlig hos Skall Studio. Hun har en baggrund som journalist, hvor hun har bidraget fast til ELLE samt til magasiner som ELLE Decoration, Innovators Magazine, Fibre2Fashion og Weekendavisen. Derudover har hun i flere år arbejdet som selvstændig kommunikationsrådgiver for mode- og livsstilsbrands, ligesom at hun tidligere har været PR- og kommunikationsansvarlig hos Stilleben og onlineredaktør hos Skagerak Denmark. Om sin nye stilling siger hun:

“Jeg lavede et af de allerførste interviews med Skall Studio og har med stor beundring fulgt deres imponerende udvikling. Der er ingen tvivl om, at bæredygtige brands går en ekstremt spændende tid i møde, hvor dokumentation og gennemsigtighed i leverandørkæden kommer til at spille en helt afgørende rolle. Ikke mindst fordi forbrugerne kommer til at efterspørge det. Det er et område, som jeg ved, at Skall Studio arbejder intensivt med, og som jeg glæder mig til at kunne formidle – ligesom jeg glæder mig til at arbejde videre med deres fine univers og fortsætte med at udbrede kendskabet til Skall Studio internationalt.” Skall Studio-teamet supplerer:

“Vi har kendt Louise og fulgt hendes arbejde igennem flere år. Vi deler de samme værdier og holdninger til bæredygtig mode. Derfor ved vi, at Louise er den helt rigtige til at formidle vores visioner og udbrede kendskabet til Skall Studio sammen med os.”

 

Onsdag den 27. januar 2021, Carla Christine Bruus Aagaard-Strube

Munthe udvider på PR-fronten

Valentina Merolii, der kommer fra en stilling hos Mørch & Rohde med ansvar for talentafdelingen M/R Coterie, er fra 1. februar 2021 en del af PR-teamet hos Munthe. Her skal hun blandt andet være med til at styrke fortællingen om brandets igangværende bæredygtige og internationale rejse.

”Jeg ser stort frem til muligheden for at arbejde med et så veletableret og velrenommeret brand som Munthe. Efter en professionel karriere, hvor jeg altid har været på bureau, er det virkelig spændende at skulle fokusere på ét brand. Der ligger en super interessant opgave i at opretholde brandets stærke position både herhjemme og internationalt, at skulle vækste på nye markeder – og ikke mindst underbygge Munthes stadigt voksende CSR-tiltag,” fortæller Valentina Merolii.

Og fra Naja Munthe, der i 2019 kunne fejre sit 25-års-jubilæum med brandet, lyder det:

”Hos Munthe oplever vi i disse år en stor international vækst og fremgang. Både indenfor salg og distribution, men lige såvel blandt influencere og medier. Samtidig er en igangværende udvikling og strategi omkring bæredygtighed i den grad et prioriteret indsatsområde i organisationen – og jeg er glad for, at vi har kunne tiltrække en så kompetent profil som Valentina, der skal forstærke disse arealer. Jeg ser meget frem til vores kommende samarbejde.”

Valentina Merolii.

 

Torsdag den 21. januar 2021, Sofie Ringtved Jensen

Filippa K udpeger ny CEO

Det svenske modehus Filippa K har i dag afsløret sine nye topchef – Rikard Frost – der fra april bliver brandets nye CEO. Han vender dermed retur til sit hjemland fra New York, hvor han senest har siddet som Chief Consumer Officer hos Alexander Wang. Derudover byder hans CV på både svenske og internationale virksomheder, herunder digital ledelse for det ditto svenske mærke Acne Studios.

“Filippa K er på en sti mod international vækst med stort potentiale, og jeg er glad for at kunne annoncere Rikards udnævnelse i virksomheden. Som en sand brancheveteran med dokumenteret erfaring indenfor at hjælpe virksomheder med at vokse og trives på en global skala, mener vi, at han er en naturlig tilføjelse til det stærke Filippa K-team i det fortsatte arbejde med at udvide brandet og forretningen,” lyder det i en pressemeddelelse fra Joakim Skarborg, bestyrelsesformand og CEO i Novax, der ejer Filippa K.

Rikard Frost sætter sig officielt i direktørstolen den 1. april 2021.

Rikard Frost.

 

Onsdag den 20. januar 2021, Sofie Ringtved Jensen

Polhem Danmark udvider teamet

Polhem blev i september sidste år relanceret på det danske marked som det, de selv kalder et ’one-stop’ marketings- og kommunikationsbureau’. Det betød, at de lagde tiden som mere traditionelt PR-bureau på hylden og fremadrettet i stedet vil fokusere mere digitalt med brugen af data som baggrund for udvikling og eksekvering af deres kunders strategier. Nu understreger Polhem ambitionerne – og et positivt 2020 trods corona og restriktioner – med en udvidelse i teamet. Isabella Jensen, der senest har været hos influencer marketing-bureauet CUBE, er tiltrådt som Account Manager. Hos Polhem skal hun især stå for eksekvering af influencer marketing. Derudover er også Laura Lea Nocita, der har været ansvarlig for PR & Marketing hos Jane Kønig, blevet ansat.

“I vores nye bureau set-up har det været vigtigt for os at ansætte profiler, der har været vant til at arbejde strategisk og simultant med PR, kommunikation og marketing og kan sætte disse tre størrelser i sammenhæng,” lyder det i en pressemeddelelse fra Country Manager i Danmark Rikke Dyrholm om ansættelserne.

Begge startede hos Polhem i december 2020. 

 

Mandag den 18. januar 2021, Carla Christine Aagaard-Strube

Ny administrerende direktør hos Georg Jensen

Mehul Tank, der hidtil har været finansdirektør i Georg Jensen, overtager nu posten som virksomhedens administrerende direktør efter Francesco Pesci. Tank har over 20 års erfaring som leder i detailbranchen med særligt fokus på at skabe vækst inden for e-commerce.

“Under vanskelige forhold for detailbranchen har Georg Jensen vist modstandsdygtighed og fleksibilitet ved at tilpasse sig til de nye omgivelser og fortsætte med at tilbyde vores kunder en omnichannel-oplevelse af høj kvalitet. Når vi nu skifter fokus fra at navigere gennem stormen til at udnytte vækstmuligheder, er tiden også inde til at lade en ny ledelse drive Georg Jensen fremad. Mehul er en dynamisk leder, der har dyb indsigt i vores forretning og en passion for at sætte kunden først, som vil bidrage til at positionere Georg Jensen godt i fremtiden. Vi takker også Francesco for hans bidrag og indsats samt for at lede virksomheden gennem en vanskelig periode,” skriver Georg Jensens bestyrelsesformand, Andrea Davis, i en pressemeddelelse.

Mehul Tank, Georg Jensen

Mehul Tank, ny administrerende direktør hos Georg Jensen.

 

Tirsdag den 12. december 2020, Sofie Ringtved Jensen

Boozt udpeger ny topchef for Booztlet

Boozt AB har i dag annonceret, at Anders Enevoldsen er ny Managing Director for webgigantens outletafdeling Booztlet. Han har været en del af virksomheden siden 2018, senest under titlen Head of Business Development, Investor Relations and Corporate Communication. CEO Hermann Haraldsson udtaler i en pressemeddelelse i dag:

“Vores Booztlet-forretning har i 2020 demonstreret sit potentiale. Der har været stor vækst, og vi ser et stort potentiale i at fortsætte den vækst de kommende år, hvis vi gør det rigtigt. Vi har besluttet at etablere Booztlet som en separat enhed indenfor vores koncern og har bedt Anders Enevoldsen lede den nye forretningsenhed. Anders’ baggrund, hans forretningsindsigt såvel som hans præstationer i sit tidligere job gør ham til den perfekte profil til at lede forretningen fremad.”

Anders Enevoldsen tiltræder sin nye stilling øjeblikligt. Til at overtage hans nuværende rolle i Boozt er udvalgt Ronni Funch Olsen.

 

Tirsdag den 1. december 2020, Carla Christine Bruus Aagaard-Strube

Ny PR hos Mads Nørgaard

Når man fremover skal have fat i PR-afdelingen hos Mads Nørgaard, er det Rasmus Sandberg Sloth, der svarer. Han er per dags dato tiltrådt sin nye stilling som Head of Communication og overtager dermed ansvaret fra Sidsel Alling, der efter syv år i virksomheden har valgt at gå selvstændig som kreativ konsulent.

Rasmus Sandberg Sloth

Rasmus Sandberg Sloth.

 

Fredag den 27. november 2020, Carla Christine Bruus Aagaard-Strube

Louise Normann stopper hos Hugo Boss

Efter otte år i stolen som PR & Communications Manager i Hugo Boss nordiske afdeling, fratræder Louise Normann sin stilling. Indtil Louise Normanns efterfølger er fundet, varetager Head of PR & Marketing, Cecilia Adelfred, alle opgaver på området.
Louise Normann selv starter hos VIPP – ligeledes som ansvarlig for PR og kommunikation.

 

Onsdag den 25. november 2020, Carla Christine Bruus Aagaard-Strube

Direktørskifte hos Mos Mosh

Mens Mos Mosh kan fejre tiårs-jubilæum, har stifter, kreativ og administrerende direktør Kim Hyldahl valgt at give ledelsesstafetten videre for fremover at hellige sig udviklingen af herrebrandet Mos Mosh Gallery samt videreudviklingen af Mos Mosh’ identitet. En identitet, der har sikret virksomheden et solidt overskud igennem de senere år, der alene fra 2017 til 2019 steg fra 47 til lige over 87 millioner kroner.

Fra 1. december vil man kunne finde Thomas Schwartz i stillingen som brandets CEO. Han kommer fra en rolle som ligeledes CEO i Kansas Workwear A/S og har før det været ansat i ledelsespositioner hos Adidas igennem 14 år.

Læs hele artiklen her

 

Mandag den 23. november 2020, Carla Christine Bruus Aagaard-Strube

Trine Rønsbøl rykker fra Boozt

Trine Rønsbøl, der kommer fra en stilling som Brand Activation & Strategy Director hos Boozt, er startet hos Ønskeskyen som Strategi- og Marketingdirektør. Rønsbøl skal stå i spidsen for det digitale ‘inspirationsunivers’ indenfor katagorierne mode, skønhed, livsstil og interiør. Hos Ønskeskyen får hun desuden følgeskab af Jeppe Leth, der kommer fra Noise og Darling Creative Studio, og her skal varetage jobbet som PR og SoMe Manager.

Mandag den 23. november 2020, Carla Christine Bruus Aagaard-Strube

DK Company henter PR hos Ørgreen Optik

Igennem de sidste tre år har Eja Johansen varetaget PR og kommunikation hos Ørgreen Optics, men er fra denne november rykket til DK Company, hvor hun er Marketing Manager for mærkerne Saint Tropez og Soaked in Luxury.

Fredag den 20. november 2020, Simon Melhus

Radio Loud taber endnu en modemand

I juni forlod den anerkendte journalist og modeekspert Chris Pedersen sin post som kulturredaktør på Loud til fordel for en stilling hos Børsen. Efterfølgende forlod nyhedschef Linda Olsen også radiokanalen, og nu skal tilrettelægger Kristian Hindø-Lings også videre. Den tidligere stylist – og moderedaktør på Alt.dk – starter som Junior Buyer på accessories, tasker og strømper hos Magasin fra den 1. december 2020.