Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Mantle kampagnefoto

Er du over 18? Svensk hudplejemærke sætter aldersbegrænsning på webshop 

“11-årige, der bruger retinoider (et A-vitamin, der gennem sin evne til at hjælpe hudens celler til at forny sig kan give fastere hud, hjælpe mod uren hud og pigmentforandringer, red.), er bare ikke i orden,” lyder det fra grundlægger og administrerende direktør i Mantle, Josefin Landgård, i en pressemeddelelse. Her skriver brandet, at de som det første hudplejemærke vil forbyde personer under 18 år at købe produkter via deres hjemmeside. 

Initiativet med aldersbegrænsning, som man især kender fra hjemmesider, der sælger alkohol, kommer på baggrund af den stadigt stigende tendens med helt unge børn, der køber og anvender hudplejeprodukter til avancerede hudplejerutiner beregnet til langt ældre hud. En tendens, der lever på sociale medier – særligt Tik Tok  – og har eksisteret igennem de seneste par år. 

“Det føles meget vigtigt for mig at tage stilling til dette fænomen, da jeg ser det vokse. Som en spiller i branchen føler jeg, at brands og forhandlere bør tage større ansvar, og en aldersbegrænsning er et klart og effektivt direktiv,” forklarer Josefin Landgård. 

Mantle markede sig fra starten i 2020 ved at gøre brug af CDB fra hampplanten, men har siden nedtonet denne ingrediens i deres markedsføring. I stedet markedsfører de sig nu på naturlig hudpleje til alle typer af hud – og søger blandt andet nu efter kvinder med tydelige rynker til deres kommende kampagne ligesom de også har lanceret produkter til intimpleje.