Fredag den 18. juni, klokken 10.10, Mikkel Lind Sorgenfrey
Shaping New Tomorrow satser stort på Tyskland med ny butik i Hamborg

Allerede fra begyndelsen har Tyskland været Shaping New Tomorrows største internationale marked målt på onlinesalg, hvor de alene i 2020 femdoblede omsætningen. Derfor åbner brandet nu både nyt europæisk hovedsæde og en ny flagship-butik i centrum af Hamborg. Et naturligt skridt, mener Shaping New Tomorrows administrerende direktør Kasper Ulrich: 

”Vi har en ambition om, at butikken allerede i det første år kommer til at omsætte for 25 millioner kroner, og når vi lægger onlineforretningen ovenpå, er det vores forventning, at vi kommer til at omsætte for cirka 50 millioner kroner i Tyskland det første år,” udtaler han i en pressemeddelelse. Hvis butikken i Hamborg bliver en succes, har virksomheden planer om flere butiksåbninger i andre tyske byer i løbet af 2021.

Shaping New Tomorrow omsætter for mere end 200 millioner kroner årligt i Danmark, Sverige, Norge Tyskland, Østrig og Holland.

Shaping New Tomorrow har fra starten haft et stort marked i Tyskland.


Onsdag den 9. juni, klokken 9.00, Mikkel Lind Sorgenfrey

Flatlist åbner butik i København

Det københavnske brand blev grundlagt i 2018 og har på kort tid opnået international succes med sine solbriller, der er set på blandt andre Kim Kardashian, Travis Scott og Kesi. Brillerne er indtil nu udelukkende blevet solgt gennem forhandlere, men fra i morgen, torsdag, kan du få fingrene i et par fra Flatlists helt egen flagship-butik i hjembyen København.

Butikken, der er beklædt i bordeaux velour fra gulv til loft, holder åbningsreception i morgen den 10. juni klokken 16.00.

Flatlist, Kronprinsensgade 4-6, København K.

Flatlist nye flagship store i København.

Tirsdag den 8. juni, klokken 10.15, Mikkel Lind Sorgenfrey
Saml skrald med Basic Apparel på Islands Brygge

I dag, tirsdag, kan du samle skrald sammen med tøjmærket Basic Apparel, der inviterer til International Ocean Day på Islands Brygge 10 kl. 10-13.

“Vi bliver nødt til at være bedre til at samle vores skrald op, og vi skal larme mere med det. Det kan ikke passe at skrald skal flyde – det skal samles og smides ordentligt ud,” siger Camilla Balle, CEO og stifter, Basic Apparel.

Basic Apparel samarbejder med Go Boat, som udlåner deres både til formålet, så der kan samles affald og plastik fra både land og vand. Der vil være såkaldte ‘havfaldsposer’ og andet indsamlingsgrej – det eneste, du skal medbringe, er godt og humør og den rette beklædning, som der står i invitationen.

Læs mere om eventet her.

Fredag den 4. juni, klokken 15.30, Mikkel Lind Sorgenfrey
Résumé bliver fashionpartner på tysk tennisturnering

Résumé går til sporten og har indgået et partnerskab med den tyske WTA-turnering Bad Homburg Open og lancerer i den forbindelse en capsule-kollektion inspireret af retro tennistøj.

“De grønne græsbaner, det hvide tennistøj og champagne minder mig om den perfekte sommer. At være en del af netop disse øjeblikke med en blanding af professionelle tennisspillere og forretning vil skabe øget bevidsthed omkring Résumé,” siger stifter Emma B. W. Lohmann i en pressemeddelelse.

Bad Homburg Open er en ny turnering under Women’s Tennis Association og spilles for første gang uden for Frankfurt fra den 20. til 26. juni. Kollektionen er designet til turneringens linjedommere, som alle kommer til at bære Résumés design.

Kollektionen bliver sat til salg den 20. juni. Se mere på resumecph.com.

Résumé indgår samarbejde med WTA-turneringen Bad Homburg Open.

Fredag den 4. juni, klokken 10.45, Mikkel Lind Sorgenfrey
Tidligere skoskaber bag nyt japanskinspireret skomærke

Eik Braun-Ottosen, der allerede har opbygget og solgt to skobrands, er nu igang med sit tredje. Det hedder ligesom Martin Margielas kendte sko-linje Tabi og tager på samme måde som denne udgangspunkt i japanernes traditionelle fodtøj af samme navn – en sok, der kan bruges i blandt andet klipklapper. Eik Braun-Ottosens Tabi er dog tættere på det japanske udgangspunkt og med sin sokkelignende fremtoning tænkt til at give foden fri bevægelse.

Tanken er, at skoene skal give en følelse af at gå på bare fødder, og skoene har splittede tæer for bedre bevægelse og består primært af genanvendt tencel – et materiale lavet af cellulosefibre fra gran, bambus eller bøgetræer.

I første omgang sælges Tabi i to farver og tre udgaver – til både mænd og kvinder. Se mere på tabifootwear.com

Tabi Footwear.

Torsdag den 3. juni, klokken 11.30, Mikkel Lind Sorgenfrey
Marimekko laver sportstøj med Adidas

Den finske designvirksomhed, kendt for sine ikoniske print på alt fra kopper til kjoler, har indgået et samarbejde med Adidas og skal nu – for første gang nogensinde – lave sportstøj.

Ifølge Adidas’ VP of Design, Josephine Aberg, er resultatet af samarbejdet det bedste af to verdener:

“Kollektionen spænder over mange sports- og udendørsaktiviteter og kombinerer virkelig det bedste af vores ekspertise inden for sportstøj med de dristige og legende tryk fra Marimekko,” siger hun.

Den første fælles kollektion mellem de to brands viser to legendariske Marimekko-tryk: Annika Rimala’s ‘Laine’ (Bølge, red.) fra 1965 og Maija Louekaris ‘Räsymatto’ (Kludetæppe, red.) fra 2009.

Kollektionen, som er limited edition, blev lanceret i Kina den 1. juni og kommer til Europa en måned efter den 1. juli.

Marimekko x Adidas

Marimekko x Adidas

Onsdag den 2. juni, klokken 14.00, Mikkel Lind Sorgenfrey
byBiehl åbner butik i Magasin

Smykkefirmaet, der har butikker i både København og Århus, slog 1. juni dørene op til en ny butik i Magasin du Nord i København. Butikken bliver den første i et varehus og den fjerde flagship-forretning, som brandet åbner inden for de seneste to år.

Butikken åbner med en såkaldt ‘personalization bar’, hvor du kan få indgraveret dine byBiehl-smykker. Ifølge smykkefirmaets grundlægger er det netop det personlige, der har skabt brandets succes:

”Vi har specialiseret os i smykkeserier, der kan sættes sammen på kryds og tværs, og hvor hvert element er dybt personligt. Hver gang jeg ser på et af mine smykker, fortæller det en historie. Og den historie handler om mig og mine værdier. Derfor bliver smykkerne aldrig umoderne,” siger Charlotte Biehl.

byBiehl

byBiehl

Mandag den 31. maj 2021, klokken 17.30, Mikkel Lind Sorgenfrey

Nyt collab: DOXA og Evil Twin Brewing går sammen om at lave løbetøj

Løbetøjsbrandet Doxa og det danske, men New York-baserede ølbryggeri Evil Twin Brewing går sammen i nyt samarbejde med et filantropisk formål. De skal producere løbetøj, som de i samarbejde med den svenske NGO Global Relations sender til de studerende på Kenswed Academy i Nairobi i Kenya. Her får elever fra lokale slumområder en betalt uddannelse og mulighed for at dyrke deres løbetalent.

De to mænd bag projektet er John Hansen, ejer af Doxa, og Jeppe Jarnit-Bjergsø, ejer af Evil Twin Brewing. De fandt sammen gennem deres fælles passion for løb.

“Vi er begge iværksættere og ved, hvor meget en ekstra støtte kan gøre, i forhold til om man lykkes eller ej. Derfor ville vi gerne med dette projekt hjælpe andre godt på vej mod nye og forhåbentlig bedre tider,” udtaler de to iværksættere bag samarbejdet.

Al overskud fra salget går til undervisningsmateriale og skoleuniformer til eleverne på Kenswed Academy. Find løbetøjet på de to firmaers webshops. 

Mandag den 31. maj 2021, klokken 16.30, Mikkel Lind Sorgenfrey

Ny, fysisk butik vil samle ansvarlige brands

I sidste uge slog Censuum dørene op til et univers af mode, skønhed, børn, bolig og mad – og produkter, der er udvalgt ud fra at være så ansvarligt produceret som muligt. Butikken ligger i et gammelt trykkeri på Nørre Farimagsgade 47, København, hvor du kan browse dig igennem livsstilsprodukterne i de historiske omgivelser og blandt andet støde på brands som CopenhagenCartel, Labfresh og Tomorrow Denim.

Oplevelsen kan sluttes af med en kop Prolog-kaffe, specialiteter fra Censuums in-store café Bread & Bar eller et glas naturvin på fad fra Rødder & Vin.

Censuum, Nørre Farimagsgade 47, København.