Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder

Marketingstrategier baseret på data: To mediebureauer indgår partnerskab

PRD har indgået et strategisk partnerskab med det digitale mediebureau OMI for at kunne tilbyde sine kunder en 360-graders marketingstrategi.
PRD har indgået et strategisk partnerskab med det digitale mediebureau OMI for at kunne tilbyde sine kunder en 360-graders marketingstrategi.

PRD vil fremover understrege det aktive mål om at være et ‘full service’-bureau, når de fra i dag indgår strategisk partnerskab med OMI. Som henholdsvis et strategisk brandbureau og et digitalt reklame- og mediebureau vil de i fællesskab skabe forretning på at stå for design- og livsstilsbrands’ digitale og – mere traditionelle – marketing- og forretningsudvikling.

“Vores fælles, resultatorienterede fremgangsmåde og forpligtelse til at skabe løsninger inden for multifunktionelle kommunikationskanaler sikrer, at vores kunders historier bliver fortalt med størst mulig impact,” fortæller Henrik Juhl, CEO hos PRD, der tæller kunder som Cartier, Pandora, Uniqlo og Zalando.

“Ved internt at dele ressourcer fra medarbejdere til know-how og i fællesskab udvikle nye idéer i et evigt forandrende marked vil vi drive digitaliseringen og innovationen i public relations og marketingkommunikation. Vi ser frem til at kombinere vores talenter og fortsætte med at løfte baren i industrien ved at skabe innovative oplevelser og resultater for vores kunder,” fortæller han videre i en pressemeddelelse.

Incitamentet til det nye partnerskab er fortsat at tilbyde firmaer både nationalt og internationalt at etablere og udbygge deres PR, kommunikation, branding og marketing samt at skabe øget vækst gennem datadrevet arbejde på tværs af alle kanaler. Partnerskabet er udelukkende strategisk, men de to bureauer vil fremover arbejde sammen om kunder og dele medarbejdere.

“OMI har ikke tilpasset sig det digitale marked – bureauet er født ind i det, hvilket gør os til en tung spiller, når det kommer til teknologi og software, kombineret med vores mangeårige erfaring med udvikling af forretnings- og marketingstrategier for talrige kunder i både ind og udland,” siger Tine Hertz, CEO hos OMI, og slutter:

“Dette giver os et solidt fundament til at optimere marketinginvesteringer på tværs af alle kanaler og gennem hele værdikæden for at skabe effektive resultater og øget salg.”