Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
SPONSORERET

“For brands, der vil vækste og digitalisere deres engrosløsninger, vil jeg sige, at JOOR er den bedste løsning”

Få adgang til mere end 600.000 modeforhandlere og bliv del af et netværk med 14.000 internationale brands
Få adgang til mere end 600.000 modeforhandlere og bliv del af et netværk med 14.000 internationale brands

Et LinkedIn for modebrands. Med en sådan analogi ynder salgschef Ambre Pellegrino at beskrive sin arbejdsplads, den globale engros-platform JOOR. En online platform, hvor du som brand kan oprette en profil og skabe dit eget virtuelle showroom og her præsentere dine lookbooks, bestsellers og seneste artikler om brandet – foruden at gennemføre virtuelle møder og salg med internationale engros-kunder. 

For fra din profil bliver du forbundet til et avanceret, detaljeret system med en end-to-end-engrosløsning, hvor mere end 14.000 brands og 625.000 modeforhandlere er samlet og hvert år udfører transaktioner for tæt ved 20 milliarder dollars verden over. For JOOR er ikke kun til præsentation, det er også en platform, hvor detailhandlere kan opbygge sortimenter og ordrer kan placeres og håndteres fra begge sider på måder, der kan spare virksomheden for timers manuelt tastearbejde. 

Gennem platformen kan man konstant have overblik over sin lagerbeholdning og ikke mindst spare enormt mange ressourcer på manuelle ordrekonfirmationer, der i dette set-up kan klares via en enkelt kommunikationsgang – og den ekstra tid betyder for mange virksomheder, at de får sat skub i indtjeningen.

Scroller man ned over de case stories, som JOOR selv deler, ser man, hvordan brands med JOOR har oplevet vækst i både ordre, ordrestørrelser og genbestillinger og i aftaler med forhandlere. Noget, der siden starten i 2010 har gjort JOOR til verdens største globale online platform for mode- og livsstilsbranchen. 

“Når det kommer til modeindustriens engroshandel – så betyder størrelsen noget,” siger Ambre Pellegrino og refererer til JOORs imponerende netværk, der strækker sig over 150 lande.  

“Hvis du vil vækste din forretning, har du bedre chancer for at blive set og forbundet på et stort netværk som vores, der samtidig er det eneste, der operer globalt. Så nærmest uanset ens størrelse som modebrand, bliver man som en del af JOOR, en del af et globalt marked.”

Hvilke brands kan få mest ud af JOOR?

Med high-end brands i porteføljen som Valentino, Stella McCartney og Saint Laurent såvel som Ganni og Stand Studio samt eksklusive partnerskaber med mere end 30 globale detailpartnere som Harrods, Neiman Marcus, Harvey Nichols og Dover Street Market er det oplagt at spørge, hvilken størrelse brand man skal have for at få det optimale udbytte af JOORs funktioner. 

“Jeg vil sige, at når man har 10-20 engrospartnere, begynder man som brand for alvor at mærke udfordringerne ved manuelle opgaver; dataindtastning, fejlkorrigering, samtaler med forhandlere, der søger indsigt i lagerbeholdning eller vil ændre i ordrer. Her kan JOOR blive afgørende i forhold til at reducere eller fuldstændig eliminere disse opgaver, hvilket pludselig åbner op for en skalering af virksomheden. Men samtidig med at vi har konglomeratkunder som LVMH og Richemont, vi oplever faktisk også, at også helt små brands, der lige er begyndt på engroshandel, også oplever fordele ved at indgå i JOORs netværk. Platformens mange forskellige funktioner gør det muligt at tilpasse ens profil helt præcist til ens specifikke forretningsbehov,” lyder det fra Ambre Pellegrino. 

Indlejret global betalingsløsning

Ud over sin innovative teknologi til ordrehåndtering, så har JOOR netop kunne fejre et-året for deres indlejrede, globale betalingsløsning JOOR Pay med en stigning i anvendelsen på næsten 60 procent og transaktioner for mere end 15 millioner dollars. Og de positive resultater for brandsne taler deres eget sprog. Brands, der oplever en succesfuld transaktionsrate på 96 procent, når forhandlere bruger det integrerede betalingssystem. Brands oplever JOOR Pay som fundamental i forhold til at komme ind på nye markeder, forenkle processer omkring fakturering og opnå markante tids- og arbejdsbesparelser – faktisk oplever de brands, der anvender JOOR Pay, at de gennemsnitligt sparer i omegnen af 200 arbejdstimer i forhold til den tid, der ellers anvendes manuelt til behandling af fakturaer. 

“Vi har en global tilstedeværelse med kontorer og kunder overalt, herunder en stærk tilstedeværelse i Amerika, Asien og Europa. For et brand, der ikke alene er interesseret i at digitalisere deres engrosløsninger, men også at vækste, vil jeg sige, at JOOR er en god løsning,” siger Ambre Pellegrino, og fortæller, hvordan de under COVID-pandemien var i stand til at reagere hurtigt på de nye omstændigheder og dermed understøtte deres kunder, der oplevede et akut behov for øget digitalisering. 

Billede af JOORs platform

Detail-tendenser i Skandinavien

Når man som JOOR håndterer så store mængder globale data omkring detail, kan man utvivlsomt se en række tendenser – også på det skandinaviske marked, hvor JOOR observerer en betydelig vækst år for år.

“Der har været en tendens mod D2C i Europa, men samtidig oplever vi også, at engrossalg er kommet for at blive. Vi ser også en stor opmærksomhed fra Asien på de skandinaviske brands, der i høj grad skyldes nogle fællestræk i, og en fascination af, den skandinaviske modes æstetik. Dette er også tydeligt på en messe som CIFF, hvor de asiatiske indkøbere, har et særligt fokus på nye brands og kollektioner fra skandi-brands. Og dette marked – den skandinaviske mode i Asien – er et, der synes klart til at vokse yderligere i de kommende år,” lyder det fra Ambre Pellegrino. 

Hun fortæller også, at der en positiv opadgående tendens inden for engrossalg, der indikerer et marked, der endelig er ved at tage fat igen efter Covid. Nyere data viser for eksempel, at to tredjedele af de brands, som er en del af JOOR, rapporterer om salgsvolumener, der er lig med eller større end det foregående år, globalt som i Skandinavien. Derudover bekræfter næsten 75 procent af alle brands, at engros udgør størstedelen af deres salg. Dette kan især tilskrives, at stigende omkostninger ved at drive detailbutikker – især for små og mellemstore virksomheder. 

“Modeindustrien er meget dynamisk og påvirket af rigtig mange økonomiske faktorer. Succes handler om at navigere i disse og være fleksibel, og god til at udnytte data til at analysere og optimere din virksomhed. På grund af stigende omkostninger i forbindelse med at drive en D2C-forretning, ser vi at mange brands i stedet anerkender værdien af ​​engrossalg. Jeg tror, ​​det er en af ​​grundene til, at interessen for engros konstant er stigende – det giver større forudsigelighed på et uforudsigeligt marked,” siger Ambre Pellegrino og fortæller, at de på JOOR udgiver en trendrapport med de største markedstendenser 2-4 gange om året baseret på alle deres data.

“Ud fra transaktionsdata kan vi identificere de produkttendenser, som detailhandlere faktisk investerer i. Rapporten er interessant for både brands og detailhandlere at læse, fordi den kan sige noget om de generelle markedstendenser. Selvfølgelig seks måneder før kunderne ser det på salgsstedet,” lyder det fra Ambre Pellegrino. 

Den seneste trendrapport kunne JOOR rapporterer om en vækst på 46 procent i unisex-kategorien fra 2022 til 2023. Dermed bliver unisex den hurtigst voksende kategori på JOOR og en kategori, der er steget konstant hvert år i løbet af de sidste fem år.

Men trendrapporterne er blot en bonus for JOORs kunder. 

“Mens vores kunder kan have fordele af denne type af datadreven indsigt i industrien, så er vores hovedfokus og centrale produkt hos JOOR at hjælpe vores brands med at digitalisere deres engroshandelsproces og kollektioner, at etablere et døgnåbent, digitalt showroom for deres detailkunder 24-7, hvor de kan bestille online, genbestille, stille spørgsmål, osv. osv.,” fortæller Ambre Pellegrino og slutter: 

“Jeg har endnu ikke mødt et brand i dag, der ikke var interesseret i skabe vækst i deres forretning. Og det kan vi understøtte med vores enorme netværk. Vi er en af de eneste platforme, der har så mange brands og indkøbere forbundet, så når man som brand investerer i os, investerer man ikke kun i at skalere deres forretning, optimere deres processer, men også potentielt vokse deres forretning og udvide deres kundedatabase. ”

Hvis du er interesseret i at lære mere om JOOR, og hvordan det kan være med til at optimere din forretning KLIK HER

Dette er en sponsoreret artikel betalt af JOOR.