Tirsdag den 13. april 2021, Sofie Ringtved Jensen.
Sophie Bille Brahe udpeger ny Head of PR

Søs Bjerrisgaard er nyeste ansigt hos smykkemærket Sophie Bille Brahe, hvor hun netop er tiltrådt som Head of PR.

Søs Bjerrisgaard kommer med bred erfaring indenfor især marketing, kommunikation og PR, hvor hun har været ansat hos forskellige bureauer – senest hos Patriksson Group, hvor hun har været Communications Manager siden april 2018. Derfor ser hun også frem til nu at kunne afprøve sine kompetencer in-house.

“Jeg kommer fra bureau-siden og ser derfor frem til at skulle fokusere på ét brand. Der ligger en spændende opgave i at udvikle den overordnede PR- og marketingsstrategi, vækste på nye markeder samt opretholde brandets stærke position både herhjemme og internationalt,” skriver hun i en mail til Fashion Forum om sin nye stilling.

Søs Bjerrisgaard tiltrådte officielt stillingen den 1. april 2021.

Søs Bjerrisgaard.

Torsdag den 4. marts 2021, Carla Christine Bruus Aagaard-Strube.
Basic Apparel opjusterer med erfaren brancheprofil

Basic Apparel, der for få uger tilbage fik en rekordstor investering gennem DR-programmet Løvens Hule, udvikler nu også i deres kreative medarbejderstab. Pernille Skriver, der siden marts 2020 har været ansat som Creative Manager, tilføjer nu titlen som brandets chefdesigner til resumeet. Pernille Skriver har over 30 års erfaring i branchen, som hun har hentet hos blandt andre Samsøe Samsøe, Norse Projects og Becksöndergaard i roller som designer, konceptudvikler og Brand Manager. Pernille Skriver er desuden medstifter af konceptbutikken Nomad Society, der har fokus på håndlavede og bæredygtigt producerede livsstilsprodukter.

“Jeg er ovenud lykkelig for, at Pernille er kommet med på Team Basic Apparel. Pernille har en passion for bæredygtighed, som er fundamentet i virksomheden. Jeg er sikker på, at med Pernilles gode smag og vores begges erfaring i konceptudvikling så skal vi nok få Basic Apparel til nye højder og forhåbentligt være med til at ændre modebranchens FMCG-ideologi (fast moving consumer goods red.),” siger CEO og stifter af Basic Apparel Camilla Balle i en pressemeddelelse.

Pernille Skriver.

Mandag den 15. februar 2021, Carla Christine Bruus Aagaard-Strube.
Line&Jo opruster med PR- og marketingchef

Smykkebrandet Line&Jo, der siden 2016 har været eneejet af guldsmed Line Hallberg, opruster nu teamet for at øge brandets nationale og internationale synlighed og positionering. Valget er faldet på Nanna Skovholm, der fra i dag, den 15. februar 2021, sidder i stillingen som brandets PR- og marketingchef. Nanna Skovholm er uddannet i erhvervsøkonomi og kommunikation fra CBS, har været Brand Advisor hos PR-bureauet 9PR og senest varetaget rollen som marketingchef for taskemærket Adax.

Line&Jo har eksisteret siden 2007 og vil med nyansættelsen samtidig intensivere fokus på udviklingen af den overordnede PR- og marketingstrategi samt brandets storytelling.

“Vi er utrolig glade for at få Nanna med på vores spændende rejse. Vi ser et rigtigt stort potentiale for vores univers og glæder os til at kunne sætte et særligt fokus på netop denne del af vores brand,” skriver guldsmed Line Hallberg.

Nanna Skovholm er ny PR- og marketingchef hos Line&Jo.


Mandag den 1. februar 2021, Sofie Ringtved Jensen.

Skall Studio ansætter ny PR- og kommunikationsansvarlig

Louise Nyboe Andersen tiltræder i dag, den 1. februar, som ny PR- og kommunikationsansvarlig hos Skall Studio. Hun har en baggrund som journalist, hvor hun har bidraget fast til ELLE samt til magasiner som ELLE Decoration, Innovators Magazine, Fibre2Fashion og Weekendavisen. Derudover har hun i flere år arbejdet som selvstændig kommunikationsrådgiver for mode- og livsstilsbrands, ligesom at hun tidligere har været PR- og kommunikationsansvarlig hos Stilleben og onlineredaktør hos Skagerak Denmark. Om sin nye stilling siger hun:

“Jeg lavede et af de allerførste interviews med Skall Studio og har med stor beundring fulgt deres imponerende udvikling. Der er ingen tvivl om, at bæredygtige brands går en ekstremt spændende tid i møde, hvor dokumentation og gennemsigtighed i leverandørkæden kommer til at spille en helt afgørende rolle. Ikke mindst fordi forbrugerne kommer til at efterspørge det. Det er et område, som jeg ved, at Skall Studio arbejder intensivt med, og som jeg glæder mig til at kunne formidle – ligesom jeg glæder mig til at arbejde videre med deres fine univers og fortsætte med at udbrede kendskabet til Skall Studio internationalt.” Skall Studio-teamet supplerer:

“Vi har kendt Louise og fulgt hendes arbejde igennem flere år. Vi deler de samme værdier og holdninger til bæredygtig mode. Derfor ved vi, at Louise er den helt rigtige til at formidle vores visioner og udbrede kendskabet til Skall Studio sammen med os.”

Onsdag den 27. januar 2021, Carla Christine Bruus Aagaard-Strube.
Munthe udvider på PR-fronten

Valentina Merolii, der kommer fra en stilling hos Mørch & Rohde med ansvar for talentafdelingen M/R Coterie, er fra 1. februar 2021 en del af PR-teamet hos Munthe. Her skal hun blandt andet være med til at styrke fortællingen om brandets igangværende bæredygtige og internationale rejse.

”Jeg ser stort frem til muligheden for at arbejde med et så veletableret og velrenommeret brand som Munthe. Efter en professionel karriere, hvor jeg altid har været på bureau, er det virkelig spændende at skulle fokusere på ét brand. Der ligger en super interessant opgave i at opretholde brandets stærke position både herhjemme og internationalt, at skulle vækste på nye markeder – og ikke mindst underbygge Munthes stadigt voksende CSR-tiltag,” fortæller Valentina Merolii.

Og fra Naja Munthe, der i 2019 kunne fejre sit 25-års-jubilæum med brandet, lyder det:

”Hos Munthe oplever vi i disse år en stor international vækst og fremgang. Både indenfor salg og distribution, men lige såvel blandt influencere og medier. Samtidig er en igangværende udvikling og strategi omkring bæredygtighed i den grad et prioriteret indsatsområde i organisationen – og jeg er glad for, at vi har kunne tiltrække en så kompetent profil som Valentina, der skal forstærke disse arealer. Jeg ser meget frem til vores kommende samarbejde.”

Valentina Merolii.

Torsdag den 21. januar 2021, Sofie Ringtved Jensen.
Filippa K udpeger ny CEO

Det svenske modehus Filippa K har i dag afsløret sine nye topchef – Rikard Frost – der fra april bliver brandets nye CEO. Han vender dermed retur til sit hjemland fra New York, hvor han senest har siddet som Chief Consumer Officer hos Alexander Wang. Derudover byder hans CV på både svenske og internationale virksomheder, herunder digital ledelse for det ditto svenske mærke Acne Studios.

“Filippa K er på en sti mod international vækst med stort potentiale, og jeg er glad for at kunne annoncere Rikards udnævnelse i virksomheden. Som en sand brancheveteran med dokumenteret erfaring indenfor at hjælpe virksomheder med at vokse og trives på en global skala, mener vi, at han er en naturlig tilføjelse til det stærke Filippa K-team i det fortsatte arbejde med at udvide brandet og forretningen,” lyder det i en pressemeddelelse fra Joakim Skarborg, bestyrelsesformand og CEO i Novax, der ejer Filippa K.

Rikard Frost sætter sig officielt i direktørstolen den 1. april 2021.

Rikard Frost.

Onsdag den 20. januar 2021, Sofie Ringtved Jensen.
Polhem Danmark udvider teamet

Polhem blev i september sidste år relanceret på det danske marked som det, de selv kalder et ’one-stop’ marketings- og kommunikationsbureau’. Det betød, at de lagde tiden som mere traditionelt PR-bureau på hylden og fremadrettet i stedet vil fokusere mere digitalt med brugen af data som baggrund for udvikling og eksekvering af deres kunders strategier. Nu understreger Polhem ambitionerne – og et positivt 2020 trods corona og restriktioner – med en udvidelse i teamet. Isabella Jensen, der senest har været hos influencer marketing-bureauet CUBE, er tiltrådt som Account Manager. Hos Polhem skal hun især stå for eksekvering af influencer marketing. Derudover er også Laura Lea Nocita, der har været ansvarlig for PR & Marketing hos Jane Kønig, blevet ansat.

“I vores nye bureau set-up har det været vigtigt for os at ansætte profiler, der har været vant til at arbejde strategisk og simultant med PR, kommunikation og marketing og kan sætte disse tre størrelser i sammenhæng,” lyder det i en pressemeddelelse fra Country Manager i Danmark Rikke Dyrholm om ansættelserne.

Begge startede hos Polhem i december 2020. 

Mandag den 18. januar 2021, Carla Christine Aagaard-Strube.
Ny administrerende direktør hos Georg Jensen 

Mehul Tank, der hidtil har været finansdirektør i Georg Jensen, overtager nu posten som virksomhedens administrerende direktør efter Francesco Pesci. Tank har over 20 års erfaring som leder i detailbranchen med særligt fokus på at skabe vækst inden for e-commerce.

“Under vanskelige forhold for detailbranchen har Georg Jensen vist modstandsdygtighed og fleksibilitet ved at tilpasse sig til de nye omgivelser og fortsætte med at tilbyde vores kunder en omnichannel-oplevelse af høj kvalitet. Når vi nu skifter fokus fra at navigere gennem stormen til at udnytte vækstmuligheder, er tiden også inde til at lade en ny ledelse drive Georg Jensen fremad. Mehul er en dynamisk leder, der har dyb indsigt i vores forretning og en passion for at sætte kunden først, som vil bidrage til at positionere Georg Jensen godt i fremtiden. Vi takker også Francesco for hans bidrag og indsats samt for at lede virksomheden gennem en vanskelig periode,” skriver Georg Jensens bestyrelsesformand, Andrea Davis, i en pressemeddelelse.

Mehul Tank, Georg Jensen

Mehul Tank, ny administrerende direktør hos Georg Jensen.

Tirsdag den 12. december 2020, Sofie Ringtved Jensen.
Boozt udpeger ny topchef for Booztlet 

Boozt AB har i dag annonceret, at Anders Enevoldsen er ny Managing Director for webgigantens outletafdeling Booztlet. Han har været en del af virksomheden siden 2018, senest under titlen Head of Business Development, Investor Relations and Corporate Communication. CEO Hermann Haraldsson udtaler i en pressemeddelelse i dag:

“Vores Booztlet-forretning har i 2020 demonstreret sit potentiale. Der har været stor vækst, og vi ser et stort potentiale i at fortsætte den vækst de kommende år, hvis vi gør det rigtigt. Vi har besluttet at etablere Booztlet som en separat enhed indenfor vores koncern og har bedt Anders Enevoldsen lede den nye forretningsenhed. Anders’ baggrund, hans forretningsindsigt såvel som hans præstationer i sit tidligere job gør ham til den perfekte profil til at lede forretningen fremad.”

Anders Enevoldsen tiltræder sin nye stilling øjeblikligt. Til at overtage hans nuværende rolle i Boozt er udvalgt Ronni Funch Olsen.

Tirsdag den 1. december 2020, Carla Christine Bruus Aagaard-Strube.
Ny PR hos Mads Nørgaard

Når man fremover skal have fat i PR-afdelingen hos Mads Nørgaard, er det Rasmus Sandberg Sloth, der svarer. Han er per dags dato tiltrådt sin nye stilling som Head of Communication og overtager dermed ansvaret fra Sidsel Alling, der efter syv år i virksomheden har valgt at gå selvstændig som kreativ konsulent.

Rasmus Sandberg Sloth

Rasmus Sandberg Sloth.

Fredag den 27. november 2020, Carla Christine Bruus Aagaard-Strube.
Louise Normann stopper hos Hugo Boss

Efter otte år i stolen som PR & Communications Manager i Hugo Boss nordiske afdeling, fratræder Louise Normann sin stilling. Indtil Louise Normanns efterfølger er fundet, varetager Head of PR & Marketing, Cecilia Adelfred, alle opgaver på området.
Louise Normann selv starter hos VIPP – ligeledes som ansvarlig for PR og kommunikation.

Onsdag den 25. november 2020, Carla Christine Bruus Aagaard-Strube.
Direktørskifte hos Mos Mosh

Mens Mos Mosh kan fejre tiårs-jubilæum, har stifter, kreativ og administrerende direktør Kim Hyldahl valgt at give ledelsesstafetten videre for fremover at hellige sig udviklingen af herrebrandet Mos Mosh Gallery samt videreudviklingen af Mos Mosh’ identitet. En identitet, der har sikret virksomheden et solidt overskud igennem de senere år, der alene fra 2017 til 2019 steg fra 47 til lige over 87 millioner kroner.

Fra 1. december vil man kunne finde Thomas Schwartz i stillingen som brandets CEO. Han kommer fra en rolle som ligeledes CEO i Kansas Workwear A/S og har før det været ansat i ledelsespositioner hos Adidas igennem 14 år.

Læs hele artiklen her

Mandag den 23. november 2020, Carla Christine Bruus Aagaard-Strube.
Trine Rønsbøl rykker fra Boozt

Trine Rønsbøl, der kommer fra en stilling som Brand Activation & Strategy Director hos Boozt, er startet hos Ønskeskyen som Strategi- og Marketingdirektør. Rønsbøl skal stå i spidsen for det digitale ‘inspirationsunivers’ indenfor katagorierne mode, skønhed, livsstil og interiør. Hos Ønskeskyen får hun desuden følgeskab af Jeppe Leth, der kommer fra Noise og Darling Creative Studio, og her skal varetage jobbet som PR og SoMe Manager.

Mandag den 23. november 2020, Carla Christine Bruus Aagaard-Strube.
DK Company henter PR hos Ørgreen Optik

Igennem de sidste tre år har Eja Johansen varetaget PR og kommunikation hos Ørgreen Optics, men er fra denne november rykket til DK Company, hvor hun er Marketing Manager for mærkerne Saint Tropez og Soaked in Luxury.

Fredag den 20. november 2020, Simon Melhus.
Radio Loud taber endnu en modemand

I juni forlod den anerkendte journalist og modeekspert Chris Pedersen sin post som kulturredaktør på Loud til fordel for en stilling hos Børsen. Efterfølgende forlod nyhedschef Linda Olsen også radiokanalen, og nu skal tilrettelægger Kristian Hindø-Lings også videre. Den tidligere stylist – og moderedaktør på Alt.dk – starter som Junior Buyer på accessories, tasker og strømper hos Magasin fra den 1. december 2020.