Digital omstilling og optimering af digitale kompetencer har længe været på programmet for de fleste modevirksomheder – noget, som den nuværende pandemi kun har rykket yderligere op på prioriteringslisten. Men det kan være bekosteligt at investere i, hvis man er en lille eller mellemstor virksomhed. Derfor har SMV:Digital – et program, der er etableret under regeringens Strategi for Danmarks Digitale Vækst – åbnet endnu en tilskudspulje, så virksomheder med 3-249 ansatte kan søge om 100.000 kroner til indkøb af privat rådgivning til digital omstilling og udvikling af e-handel.

Puljen, der samlet løber op på 20 millioner kroner, fordeles på 200 virksomheder. Derfor vurderes ansøgningerne efter først til mølle-princippet, når puljen åbnes på nu på fredag, den 16. april 2021. Og efterspørgslen plejer at være stor, hvorfor det, ifølge Dansk Erhverv, er en god idé at have sin ansøgning klar samme dag:

“SMV:Digital har gang på gang vist sig at ramme helt rigtigt i forhold til at få flere SMV’er med på den digitale rejse. Derfor er det super positivt, at der nu igen åbnes for ansøgninger,” siger Frederikke Saabye, chefkonsulent i Dansk Erhverv, i en pressemeddelelse. Også hos Dansk Mode & Textil opfordrer man alle, der opfylder kriterierne, til at søge tilskudspuljen:

“Vi ser hos DM&T i øjeblikket et kraftigt øget fokus på digitalisering i branchen. Derfor er det også helt oplagt, at vores medlemmer søger tilskudspuljen under SMV:Digital, så man er endnu bedre rustet til at komme i gang med den digitale omstilling. Hvorvidt man vil fokusere på at booste sin e-handel, e-eksport eller få sat skub i den digitale omstilling, er op til en selv, og hos DM&T hjælper vi gerne med at afklare, hvor du vil opnå størst effekt med dit fremtidige digitaliseringsarbejde samt pege dig i retning af rådgivere eller leverandører, der kan hjælpe din virksomhed godt på vej,” siger digital rådgiver Jakob Simmelkjær.

Læs mere om SMV:Digitals nye tilskudspulje og søg her.