Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder

5 interviews om en branche i forandring

Årets krisetilstand har lukket både døre og projekter, men også åbnet op for nye tanker og produktionsmåder. Læs eller genlæs fem interviews om fremtidens bæredygtige udvikling, udsalg, produktion og forbrugeradfærd.
Årets krisetilstand har lukket både døre og projekter, men også åbnet op for nye tanker og produktionsmåder. Læs eller genlæs fem interviews om fremtidens bæredygtige udvikling, udsalg, produktion og forbrugeradfærd.

“Modevirksomheder er sårbare, fordi pengene er hægtet op på et evigt kørende system, som ikke er modstandsdygtigt”

Der skal tænkes i stabilitet og bæredygtighed fremfor vækst, når virksomheder skal finde fodfæste efter Covid-19, mener Moussa Mchangama og Frederik Larsen, stiftere af rådgivningsvirksomheden In futurum. Hvordan fortalte de her.

Fremtidsforsker: “Trangen til at reducere fysisk kontakt vil ændre forbrugernes adfærd”

Flere og flere fysiske butikker slår nu dørene op, men er folk klar til at bruge penge igen? Og hvordan bliver vores forbrugsmønstre fremover set i lyset af krisen? Vi har spurgt fremtidsforsker ved Instituttet for Fremtidsforskning Nicklas Larsen.

“Den seneste tid har kun bekræftet, at ’on-demand’ er en af fremtidens bedste produktionsformer”

Proem Parades har fra dag ét arbejdet ud fra et bæredygtigt dogme om kun at producere, hvad de allerede har solgt – noget, der viste sig også at give dem en fordel i den nuværende krisesituation.

“Vi kan ikke være bekendt at sige, at vi er så dygtige, når vi stadig bare kradser i overfladen”

Det handler først og fremmest om at gøre Danmark berettiget til sit ry som bæredygtigt modeland, fortalte Roccamore-stifter Frederikke Antoine Schmidt, der som formand for et nedsat team af branchefolk i efteråret udarbejdede seks anbefalinger til Erhvervsministeriet, om hvordan vi genstarter dansk modeeksport efter coronakrisen.

Les Deux: “Iværksætteri handler om at se muligheder og løse problemer. Nu har vi et stort problem, der skal løses”

Vi talte med CEO Andreas von der Heide i foråret, om vigtigtiden ved at være agil og have styr på sine faste omkostninger – og dernæst at sætte et smil på og gøre sit bedste.