1. Social Zoo lukker efter 5 år

Social media-agenturet, der er grundlagt af Pernille Teisbæk og Hannah Løffler, valgte tilbage i maj at lukke hele deres forretning ned ved udgangen af 2020.

2. Seneste nyt om Coronakrisen: Nye restriktioner rammer detailhandlen

Et nyt format så dagens lys på Fashion Forum i år – vores løbende opdaterede artikel med de seneste coronanyheder fra modebranchen i både ind- og udland.

3. “Jeg er ikke trendsætter eller first mover – men jeg har ramt rigtigt med mere end 30 brands de sidste 20 år”

Siden 1999 har historien om Vernon Sport hængt unægteligt sammen med Waseem Ahmad. Fashion Forum talte i starten af december med den kreative direktør om vejen fra Nørrebrodreng til forretningsmand, forskellen på sport og mode og distributørvirksomhedens fremtid som modehus.

4. Chris Pedersen rykker til Børsen

Efter blot syv måneder som kulturredaktør på Radio Loud rykkede Chris Pedersen i juni videre til Børsen.

5. Modebranchen i opråb til politikerne: hjælpepakker bør justeres

Er regeringens hjælpepakker reelt den redningskrans, som tiltænkt? Ikke for modebranchen, mente Thomas Klausen, direktør i DM&T, da vi i marts talte med ham om forsøget på at råbe politikerne op – inden det er for sent.

6. Copenhagen Fashion Week offentliggør nye datoer for sommermodeugen

Copenhagen Fashion Week, CIFF, Revolver, DM&T og Wear besluttede i majs i fællesskab at flytte den ellers fast placerede sommermodeuge til den 9.-12. august 2020.

7. Flere tøjbutikker åbner dørene igen: “Vi er nødt til stille og roligt at skubbe hjulene i gang”  

I april spurgte vi, om der var tale om præmatur optimisme, når flere modebutikker begyndte at genåbne efter Covid-19 så småt begyndte at slippe sit første – men ikke sidste – tag? Eller var det et nødvendigt skub for detailhandlen og åbningen af samfundet? Vi talte med blandt andre DK Company, Samsøe Samsøe, Ganni, Rains, Group 88 og Moss Copenhagen.

8. Noise PR udvider ejerkredsen med ny partner

Efter tre år som Showroom og PR Manager hos Noise PR indtrådte Thea Thunbo i begyndelsen af året som partner i PR-bureauet.

9. Designers Remix så ind i fremtiden – og kastede et blik tilbage over skulderen

Under sommermodeugen ofrede Designers Remix præsentationen af deres SS21-kollektionen til fordel for showpieces og performance, der pointererede og iscenesatte brandets vision for en mere bæredygtig modeproduktion.

10. Internationale brands går sammen i appel om nyt modesystem og færre udsalg

Modekalenderen skal rykkes, så den i højere grad passer til de reelle sæsoner, og skal der skrues alvorligt ned for branchens udsalgsfeber. Sådan lød det i maj både i et åbent brev fra en række internationale designere samt i initiativ fra Business of Fashion.