Da Copenhagen Fashion Week den 1. december afslørede listen over de 33 brands på hybrid-modeugekalenderen til februar 2021, var det endnu svært at forudse de mange nye restriktioner, der siden er rullet ind over landet. Men Covid-19 får heller ikke denne gang lov til at sætte en stopper for afviklingen af modeugen, hvilket CEO Cecilie Thorsmark meldte ud to uger senere.

Og nu følger Copenhagen Fashion Week så op med offentliggørelsen af selve kalenderen for AW21. En kalender, der endnu en gang kombinerer traditionelle – og coronavenlige, selvfølgelig – fysiske shows og præsentationer med nye spændende bud på digitale formater.

“Vi er glade for at kunne præsentere et stærkt line up af 33 brands denne sæson, som vil vise deres kommende AW21-kollektioner i en række forskellige, innovative formater, der er tilpasset den aktuelle situation. Ligesom sidste sæson vil denne modeuge overholde alle restriktioner for at sikre en sikker oplevelse for vores fysiske gæster samt en ekstraordinær forbundet oplevelse for vores digitale gæster,” lyder det fra Cecilie Thorsmark.

Debuterende åbningsshow

Den kommende modeuge byder blandt andet på flere tilbagevendende brands, som er at finde på kalenderen igen efter én eller flere sæsoner væk. Heriblandt er Rotate Birger Christensen, House of Dagmar, Wood Wood og Stand Studio. Men AW21-sæsonen byder også på nye navne. Det gælder for eksempel det svenske herrebrand – og debutant til Copenhagen Fashion Week – Schnayderman’s, som endda har fået æren af at åbne ballet som første visning tirsdag den 2. februar klokken 10. 

“Vi er meget begejstrede for at være en del af den kommende udgave af Copenhagen Fashion Week. Dette er første gang, vi er en del af en officiel modeugekalender, da vi mener, at modeugen i København er en fantastisk platform for at nå både et skandinavisk såvel som internationalt publikum. Vi er også meget imponerede over, hvor hurtigt Copenhagen Fashion Week har tilpasset sig den nuværende situation og mikset digitale og fysiske formater på en så progressiv måde,” fortæller Creative Director i Schnayderman’s Hampus Bernhoff, der åbner denne sæsons modeuge, hvorimod Henrik Vibskov vil lukke og slukke sæsonen.

Udover nye brands, vil der også være flere nye tiltag under den forestående modeuge, heriblandt ’Copenhagen Fashion Week’s Talent Slot’, som du kan læse mere om her, samt Zalando Sustainability Award, hvis tre finalister også blev annonceret i denne uge. Læs mere om prisen og finalisterne her. 

Copenhagen Fashion Week AW21 løber fra 2.-4. februar 2021. Se hele kalenderen her. Alle brands konkrete formater vil blive annonceret i det nye år.