Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder, Økonomi

Vernon Sport fremlægger regnskab med fremgang i både top og bund

Der er lettere vækst at spore over hele linjen i de nye resultater fra distributørvirksomheden Vernon Sport, der dog også har mærket krisen på træt hold i 2020.
Der er lettere vækst at spore over hele linjen i de nye resultater fra distributørvirksomheden Vernon Sport, der dog også har mærket krisen på træt hold i 2020.

At der er sorte tal på bundlinjen er aldrig en selvfølge, når regnskabsfremlæggelserne ruller ud. Men i 2020 er det om muligt endnu mere opløftende nyheder, når der er fremgang at spore i bøgerne.

Og det er netop, hvad der er tilfældet, når man kigger på det nye regnskab fra distributørvirksomheden Vernon Sport, der i dag repræsenterer brands som blandt andre Ellesse, Kangol og Ball. Et regnskab, der dækker perioden 1. juli 2019 til 30. juni 2020, og som peger på en virksomhed, der har formået at holde stand i en tid med store udfordringer.

Virksomhedens omsætning er ikke oplyst, men bruttofortjenesten er stigende – nærmere bestemt fra 14,4 millioner kroner sidste år til 16,4 millioner i dette regnskabsår. Samme udvikling findes på bundlinjen, hvor man finder et årsresultat på knap 3,6 millioner kroner mod de 2,6 millioner i 2018/19. Egenkapitalen er ligeledes steget. Den 30. juni 2020 lød den på knap 8,1 millioner kroner sammenlignet med sidste års næsten 7,3 millioner.

Selv betegner virksomhedens ledelse, med Morten Vernon Jørgensen i front, resultaterne som “tilfredsstillende.” Men det betyder ikke, at corona ikke også her har været tæt på livet:

“Som et resultat af det igangværende udbrud af coronavirus har virksomheden haft medarbejdere hjemsendt og dermed modtaget lønkompensation fra regeringens økonomiske hjælpepakker,” skriver Vernon Sport i ledelsesberetningen om årets udsædvanlige situation. En situation, som da også – til trods for den lette fremgang – betegnes som at have påvirket årets resultat.

LÆS OGSÅ VORES STORE PORTRÆT AF PARTNER OG KREATIV DIREKTØR I VERNON SPORT WASEEM AHMAD.

“Jeg er ikke trendsætter eller first mover – men jeg har ramt rigtigt med mere end 30 brands de sidste 20 år”