Polhem PR har i de sidste fem år øget deres investering i at blive et datadrevent bureau frem til i dag, hvor de netop har annonceret, at de smider ‘PR’ fra deres navn for at markere en relancering af deres virksomhedsstruktur. Noget vi også har set lignende hos 9 Communication, der sidste år ligeledes ændrede navn og tilgang til PR. Fremover vil Polhem være det, de med egne ord kalder et ’one-stop’ marketings- og kommunikationsbureau’, og dermed fokusere deres kræfter på dels de personlige relationer, men mest af alt data, der skal danne baggrund for udvikling og eksekvering af deres kunders strategier.

“Med en datadrevet tilgang til nutidens forretning kan vi analysere alle vores kommunikations- og marketingindsatser, hvilket giver os mulighed for at være mere succesfulde med brandstrategier og kampagner. I takt med at detailhandelen udvikler sig mere i retning af online platforme, er vi i stand til at tilbyde e-handelsvirksomheder analytisk data,” fortæller Polhems CDO, Joel Backlund, i en pressemeddelelse.

Joel Backlund blev ansat i 2016 som led i virksomhedens nye strategi og det CRM-system – altså Customer Relationship Management-system – der ligger til grund for Polhems fremadrettede tilgang til marketing og kommunikation.

Polhem blev etableret som PR-bureau i 1995 i Sverige og har i dag kontorer i syv lande. Den nye struktur betyder også, at de lokale kontorer skal arbejde tættere sammen på tværs af lande og ekspertice.

“Vi har set, hvordan vi er i stand til at styrke brand awareness og salg ved strategisk at introducere brandet til sin målgruppe ved at bruge både betalt marketing og organisk kommunikation sideløbende,” siger Malin Boman, CEO i Skandinavien, i pressemeddelelsen og slutter:

“Når vi går ind i et pitch i dag, medbringer vi alle vores samlede ressourcer ved at aktivere vores globale team.”

Polhem PR fokuserer yderligere på datadreven PR med nyansættelse