Covid-19 har haft store konsekvenser for og skabt rotationer på de fleste danske modemedier – Egmont Publishing og titlerne Eurowoman og Euroman inklusiv. Men, pandemien uagtet, er det i dag kommet frem, at der kommer til at ske flere ændringer på forlaget:

52-årige Karl Erik Stougaard, der siden 2017 har siddet som chefredaktør på Euroman, rykker videre til et nyt kapitel som ansvarshavende chefredaktør på Nordjyske Medier. Det skriver mediehuset selv i dag.

Karl Erik Stougaard er uddannet journalist og har tidligere huseret på en lang række danske medier som Jyllands-Posten, Politiken og BT. Hos Nordjyske Medier får han ansvaret for det journalistiske indhold og herunder at videreføre den allerede igangværende strategi om at fornye husets kerneforretning med formålet om at gøre indholdet mere relevant for både borgere og kunder, men også at stille mediehuset stærkere på markedet.

“Det er et stort privilegium for mig at skulle overtage det publicistiske ansvar for et af Danmarks største og længst eksisterende mediehuse. Nordjyske Medier har stolte traditioner og er i daglig kontakt med imponerende mange mediebrugere i sit område. Det er en stærk position, som gør virksomheden godt rustet til den digitalisering, der allerede er sat i gang, og som vil fortsætte for fuld kraft,” siger Karl Erik Stougaard til Nordjyske Medier.

Han overtager roret fra konstitueret ansvarshavende chefredaktør Morten Vinther Jensen, der nu helliger sig rollen som administrerende direktør. Hos Euroman er der endnu ikke udnævnt en efterfølger, men Tina Nikolaisen, magasindirektør og chefredaktør på ALT for damerne, varetager rollen som konstitueret chefredaktør, indtil magasinets nye kandidat er fundet.

Karl Erik Stougaard han tiltræder Nordjyske Medier 1. september 2020.