“Vi står heldigvis i en situation med en genåbning af samfundet, der er gået langt hurtigere end forventet, og det har gjort det muligt for os at afvikle på – næsten – de samme datoer som normalt.”

Med de ord kunne Cecilie Thorsmark, CEO i Copenhagen Fashion Week, i samarbejde med CIFF, DM&T, Revolver og Wear, i denne uge afsløre de nye datoer for den forestående sommermodeuge. Hvordan SS21-sæsonen skal – og kan – tage sig ud i lyset af Covid-19 har selvsagt været et puslespil af de helt store. Men nu faldt brikkerne endelig på plads med opbakning fra alle parter, så modeugen kan finde sted i uge 33. Og vi er nok ikke de eneste, der nu endnu mere end før glæder os til kalenderen siger august. Læs hele artiklen her.

Vi opdaterer dig på ugens øvrige korte nyheder herunder. 

Les Deux udvider retailsatsningen

I august åbnede de deres første på Gl. Kongevej på Frederiksberg. Nu udvider de med hele tre flere. Les Deux har for alvor taget hul på retail. Brandet – der da også kom ud af 2019 med rekordvækst – har nu afsløret lokationen på tre nye butiksåbninger, som spreder det støt vækstende mærke endnu bredere ud i det danske landskab. En i Københavns Lufthavn, en på Amager og en i Latinerkvarteret i Aarhus.

Butikken i lufthavnen vil åbne den 1. september 2020, hvorimod åbningsdatoerne i Aarhus og på Amager endnu ikke er annonceret.

Mathilde Gøhler x NA-KD

Mathilde Gøhler har en million følgere på Instagram, hvilket gør hende til en af Danmarks største influencere. Nu har hun også tiltrukket svenske NA-KD, der er kendt for netop sine influencer-samarbejder. Med dette samarbejde har de med egne ord udfordret “Scandi-luxe-stilen” med en serie af garderobeklassikere i jordtoner med fokus på kroppens kurver.

“Min tilgang og inspiration er baseret på en kombination af simpelt, brugbart og komfortabelt design i god kvalitet, noget jeg altid selv vælger og lægger stor vægt på,” siger Mathilde Gøhler om kollektionen i en pressemeddelelse.

Mathilde Gøhler

Mathilde Gøhler x NA-KD skudt af Polina Vinogradova.

#sammenhverforsig

Folkene bag det dansk-svenske kreative bureau Badland har skabt en halskæde med teksten ‘Together Apart.’ En tekst, der dels skal minde os om en svær tid, hvor folk fandt sammen ved at være hver for sig, men samtidig også hjælpe små virksomheder og kreative, der er økonomisk påvirkede af Covid-19-krisen. Halskæden kan findes her, hvor man også kan ansøge om støtte.

Badland

Together Apart-halskæden.

Flatlist Eyewear x Mr. Porter

1990’ernes luksusminimalisme har lagt inspiration til et brillesamarbejde mellem Flatlist Eyewear, designet og ejet af Mads Hancock og Kasper Spacey, og webshoppen Mr. Porter, der lanceres i dag. Brillen i champagnefarvet, transparent acetat kommer alene i 50 nummerede eksemplarer, der fra i dag sælges i Rich & Hancs egen butik i København samt på Mr. Porters webshop.

Flatlist

Flatlist & Mr. Porter kampagne.

Mr. Larkin i nye rammer

Mr. Larkins univers har fået godt fat i det københavnske bybillede – særligt med sine ultrafeminine sommerkjoler – og brandet har gennem de sidste år holdt til på Nørrebro i København. Men i samme hug, som byens butikker begyndte at genåbne, åbnede også brandets nye butik på Gl. Kongevej på Frederiksberg – hvor Jerome Vintage før lå. Det nye univers er skabt i samarbejde med Sille Jørgensen og Rikke Munk Harboe, der står bag Mujo Objects, og gennemgående er der lagt vægt på at inddrage lokale kunstnere og møbeldesignere: Et bord skabt af Maria Lenskjold, en stol designet af C/RO by Camilla Rosen, et speciallavet spejl af Anne Nowak, taburet fra Magniberg samt flere objekter fra Pettersen & Hein er blandt de bærende elementer i den nye Mr. Larkin-butik.

Mr. Larkin

Mr. Larkins nye butik på Gl. Kongevej 105.