Allerede denne tid sidste år – hvor Cecilie Bahnsen med sit brand i eget navn fremlagde sit første officielle årsregnskab – stod det klart, at det store designtalent også formår at omsætte sit fuldendte kreative univers til en god forretning. Regnskabet viste et fint overskud for 2018 og en virksomhed, der på alle måder var rigtig godt på vej. Nu, et år senere, hvor virksomhedens regnskab for 2019 er blevet fremlagt, er det endnu mere tydeligt, hvor god en forretning Cecilie Bahnsens populære, feminine æstetik egentlig er.

Regnskabet, der dækker perioden 1. januar til 31. december 2019 – altså mens vi endnu var uvidende om Covid-19-krisens fulde  – viser en bruttofortjeneste, der er vokset mere end 800 procent. Den er steget fra knap 1,4 millioner i 2018 til 11,6 millioner i 2019. Omsætningen er ikke oplyst. Også på bundlinjen er væksten eksplosiv. Her ser man et endeligt resultat efter skat på 5,9 millioner kroner, hvilket skal sammenlignes med de 405.862 kroner, der stod på bundlinjen i 2018.

At virksomheden er vokset fra 2018-19 ses da også på stigningen i medarbejdere fra to til ottem samt egenkapitalen, der steg fra 668.362 kroner i 2018 til knap 6,6 millioner i 2019.

Cecilie Bahnsens AW20-show under Copenhagen Fashion Week i januar i år.

Om resultaterne udtaler ledelsen selv:

“I 2019 har virksomhedens aktiviteter været fokuseret på at skabe et stærkt fundament for fremtidig vækst. Kerneaktiviteterne for 2019 omfatter lancering af egen webshop, udvidelse af medarbejderstab inden for produktion, logistik, marketing og e-handel, partnerskab med eksternt lager, nye og udvidet samarbejder med presse- og salgsagenter og lancering af nye produktkategorier,” skriver de i regnskabets ledelsesberetning om årets udvikling og tilføjer om forventningerne til 2020 – forventninger, der lige nu, ligesom for de fleste andre i modebranchen, er taget op til genovervejelse på grund af den hærgende coronapandemi:

“Baseret på salget af 2020-sæsonerne og Covid-19-krisen forventer ledelsen, at resultatet for 2020 vil blive tilsvarende 2019. Som følge af Covid-19 har ledelsen opdateret virksomhedens strategi,” skriver virksomheden videre, som først senere på året løfter sløret for detaljerne i den opdaterede strategi.