Change Lingerie, der næste år kan fejre 20 års jubilæum, er en veletableret spiller på lingeriemarkedet og har med sine 88 forskellige bh-størrelser gjort det perfekte fit til sit mantra. Med det er de blevet markedsledende i Danmark, Norge og Finland og har sat sig på 11 markeder med 224 butikker i Europa og Canada – og nu er tiden kommet til at udbygge sin position i Sverige.

Hvor Change Lingerie i de senere år har satset på organisk ekspansion i særdeleshed i Tyskland, Canada og Polen samt udvikling af skalerbar infrastruktur, IT og produktion, er tiden nu kommet til at større opkøb. Og valget er faldet på den landsdækkende svenske lingeriekæde Twilfit, der i snart 100 år har leveret korsetter, strømpebukser, bh’er og trusser til de svenske kvinder.

“Vi er meget tilfredse med at have gennemført købet af Twifit. Twilfit er en virksomhed med 100 procent kendingsgrad i Sverige i målgruppen og som har den samme grundlæggende mission som Change Lingerie. Change Lingeries produktportefølje passer perfekt ind i Twilfits koncept, og der findes væsentlige synergier ved at implementere Change Lingeries forretningsmodel hos Twilfit. Derudover vil Twilfits store styrke indenfor produktgrupperne strømper og nattøj bidrage til Change Lingeries forretning på øvrige markeder,” lyder det fra CEO Claus Walther Jensen.

Med opkøbet vokser det danske undertøjsfirma også anseeligt og vil fremover have 281 butikker fordelt på 12 markeder og beskæftige i alt 1000 medarbejdere i både butikker og supportfunktioner. Change Lingerie-gruppen har desuden en forventning om en omsætning på 830 millioner kroner for det kommende regnskabsår 2020/2021.