Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder, CORONA, Corona, Indland, Modeuge

Tæt branchesamarbejde skal sikre Copenhagen Fashion Week SS21

Copenhagen Fashion Week er gået sammen med CIFF, DM&T, Revolver og Wear omkring en koordineret indsats og nye formater for SS21-modeugen.
Copenhagen Fashion Week er gået sammen med CIFF, DM&T, Revolver og Wear omkring en koordineret indsats og nye formater for SS21-modeugen.

“Det er nu, vi for alvor skal stå sammen og bevise, at vi gennem en koordineret indsats kan give modeugen til sommer flyvehøjde trods den graverende situation. Modeugen er sat i verden for at løfte branchen, og det er et ansvar, der forpligter – også i denne helt exceptionelt udfordrede tid,” fortæller Cecilie Thorsmark, CEO i Copenhagen Fashion Week.

Sammen med CIFF og Revolver, og med støtte fra brancheorganisationerne Dansk Mode & Textil og Wear, er Copenhagen Fashion Week gået i tæt dialog omkring en koordineret indsats for SS21-modeugen, der er skemalagt til den 4. til den 7. august 2020. Udmeldingen kommer ovenpå en uge, hvor herremodeugerne i Paris, Milano og London har valgt at udskyde deres faste juni-datoer til efteråret.

Vigtigste punkt i den pressemeddelelse, der netop er blevet sendt ud fra Copenhagen Fashion Week, er enigheden fra de fem parter om, at modeugen i uge 32 både kan og skal eksekveres, men at den skal tilpasses efter branchens situation. Det betyder, at parterne er villige til at gå på kompromis med deres eksisterende formater. Nærmere information omkring, hvordan de mulige scenarier kan tage sig ud, arbejdes der på at kunne melde ud kort efter påske – men at modeugen og vores branche vil stå forandret tilbage, kan der vist ikke herske tvivl om.

“Vi er egentligt meget fortrøstningsfulde omkring, at vores modeuge ligger på den anden side af sommerferien, og derfor planlægger vi fortsat efter uge 32,” siger Cecilie Thorsmark og fortsætter:

“De fleste af branchens virksomheder er ramt af Coronakrisen, og mangler helt enkelt omsætning og likviditet. Det bedste, vi kan gøre lige nu er – gennem en tæt dialog med branchen – at fokusere på, hvordan vi i denne krisetid skaber de bedste forudsætninger for salg, forretning og PR. Modeugen er og bliver branchens vigtigste salgs- og PR-platform, og derfor er vi alle selvfølgelig klar til at tilpasse os efter omstændighederne, således at branchen får den støtte, den synlighed og det løft, der netop er behov for nu.”