“Vi tror, at vi kan bidrage med noget helt unikt på det danske marked med den profil, vi har. Ganske enkelt fordi vi både kan stå for det kreative og strategiske arbejde, samtidig med at vi har relationerne og netværket på begge sider af ’sundet’ til skabe resultater for vores kunder. Det mener vi både vil være attraktivt for nye danske kunder, og samtidig har et bureau med base i København også været et ønske fra flere af vores eksisterende kunder.”

Sådan lyder det i en pressemeddelelse fra Josefina Hillman, der er strategisk projektleder og medejer af det kreative svenske PR- og kommunikationsbureau A World Beneath (AWB). Et bureau, der normalt holder til i Stockholm, men som nu har besluttet at udvide deres rækkevidde og åbne en afdeling i København.

Fra venstre Josefina Hillman, partner og strategisk projektleder hos AWB, Sofie Clason, projektleder hos AWB, og Christian Laustrup Møller, bureauchef og ansvarlig for AWB Denmark.

Bureauet, der blev grundlagt i Stockholm i 2004 som et PR-bureau med hjertet i populærkulturen, har med tiden udvidet sit fokus og opgaver, så AWB i dag først og fremmest er et kreativt og strategisk kommunikationsbureau, hvis kunder på det svenske marked tæller både danske, Skandinaviske og internationale navne indenfor blandt andet mode som Diageo, Uniqlo, Levi’s, Atrium Ljungberg, Philips, Spendrups, Dr. Martens, Sandqvist, JBL, Wood Wood, Blanche og Happy Socks.

Åbningen af en dansk afdeling har været på tegnebrættet i noget tid, og her er Christian Laustrup Møller blevet ansat som bureauchef. Han har en baggrund som tekstforfatter på Allright Agency og redaktør for det danske madmagasin Copenhagen Food, ligesom han de seneste år som selvstændig har arbejdet tæt sammen med AWB på flere af deres aktiviteter i Danmark. Ifølge ham, skal den nye afdeling primært lægge sit fokus på fødevare- og drikkevaresegmentet samt mode og detail, hvor bureauet vil håndtere alt fra idé- og konceptudvikling til eventproduktion og influencer-marketing.

AWBs kontor i Stockholm.

AWB Denmark åbner i København i marts 2020.