1. “Hvis du har produktion i Asien, er du ramt”

Markant lavere omsætning, for sent leverede varer, aflysninger af rejser. Vi har talt med By Malene Birger, Group 88 og Day Et om Corona-virussets mangesidede effekt.

2. Et show uden tøj og et brand, der blev genfødt: De 5 mest læste anmeldelser fra modeugen

Hvilke brands løb med mest opmærksomhed under den netop overståede modeuge i København? Vi har samlet de mest populære show- og præsentationsanmeldelser fra AW20-sæsonen.

3. Dansk modebrand med dybe rødder i Kina: “Der er jo ingen kunder. Det er helt spøgelsesagtigt”

Hvad gør man, når store dele af ens forretning og produktion holder til i et land, der står midt i en alvorlig krise? Vi har talt med Dea Kudibal, der lige nu prøver at navigere i Corona-ramte Kina.

4. Baum und Pferdgarten henter Senior Designer fra Samsøe Samsøe

Designer Mia Kappelgaard, der kommer fra en stilling som Creative Director hos Samsøe Samsøe, indtræder nu som Senior Designer i Baum und Pferdgartens designteam.

5. Har du en idé, der kan ’gentænke mode’? Europa-Kommissionen åbner for ny konkurrence

Europa-Kommissionen har med 2020-udgaven af deres årlige konkurrence indenfor social innovation sat fokus på mode. Og du kan tilmelde din idé frem til den 4. marts og være med i kapløbet om en samlet præmie på 150.000 euro.

6. Social Zoo satser på øget international udvikling med nyansættelser

Agenturet Social Zoo vil fremover fokusere endnu mere på det internationale marked. Det sker med ansættelsen af COO Malene Pinzon Drescher og International Campaign Manager Sasha Ryvang.

7. Lovechild 1979 med globale ambitioner: Henter designchef fra Rotate

Lovechild 1979 har netop ansat en ny designchef i form af tidligere Rotate og Remain-designer Laura Meldal Nørgaard, som skal være med til at videreudvikle virksomhedens internationale designstrategi.

8. Slipsebrand femdobler omsætningen

Løvens Hule-brandet An Ivy synes at have knækket nichekoden med deres budgetvenlige kvalitetsslips og forventer yderligere en fordobling af omsætningen i 2020.

9. Organic Basics løfter toplinjen – men underskuddet vokser

Det danske brand har i seneste årsregnskab øget deres bruttofortjeneste, men de røde tal på bundlinjen er samtidig fordoblet. En ny millioninvestering og en fortsat internationalisering skal vende skuden allerede i år.

10. Efter KADK-oprør i modeugen: “Vi vil gerne være mere fagspecifikke”

I torsdags protesterede bachelorafgængere fra KADKs Beklædningsdesign og Tekstil-linje imod en forringelse og generalisering af deres uddannelser. Vi har talt med en af de protesterende elever.