I kølvandet på Pitti Uomo i januar kom det frem, at Tiger of Swedens kreative direktør, Christoffer Lundman,  stoppede efter to år hos det IC Group-ejede svenske mærke. I dag har brandet løftet sløret for, at britiske Bryan Conway skal være ny kreativ ansvarlig for både brandets herre-, dame-, denim- og accesorieskollektioner. Han får dermed titlen som Design Director. Det skriver Habit.se.

Bryan Conway kommer fra en stilling internt i Tiger of Sweden, hvor han siden maj sidste år har stået i spidsen for herremodens udvikling i stillingen som Head of Menswear. Men nu rykker han altså opad rangstigen.

Og det er en rutineret designer, der nu får det kreative ansvar for Tiger of Sweden. Han har tidligere bestredet rollen som Senior Menswear Designer hos Loewe-chefdesigner Jonathan Andersons eget mærke JW Anderson. Her har han blandt andet været med til at udvikle brandets samarbejder med det japanske high street mærke Uniqlo.

Før det har han også været fem år hos Burberry i London. Først som Design Assistant og siden som Acting Head Designer, hvor han i sin sidste periode hos det ikoniske britiske modehus, under ledelse af brandets chefdesigner Christopher Bailey, var ansvarlig for brandets herrelinje og specifikt dets såkaldte Menswear Runway. Han er desuden uddannet fra Westminster University i Menswear Fashion Design.

Bryan Conway tiltrådte officielt som Design Director for Tiger of Sweden, der blev stiftet i Sverige i 1903 og som har otte butikker i Danmark, den 3. februar i år.

Bryan Conway.