Britt Sisseck vinder DM&Ts Next Level Award 2019
Det blev den danske skjortedesigner Britt Sisseck, der i år løb med Dansk Mode & Textils vækstpris til organisationens Topmøde 2019.Igen i år har Dansk Mode & Textil stået for at samle hovedkrafterne i den danske modebranche til dette års topmøde. Og for andet år i træk har det givet anledning til at kåre en vinder af deres Next Level Award, som de stiftede i 2018. En pris, der bunder i et ønske om at bidrage til den danske modebranches fortsatte udvikling og den internationale interesse herfor, ved at give nogle af landets mest lovende brands de bedste forudsætninger for at flytte sig til næste niveau.
Og i år er prisen så gået til den danske designer Britt Sisseck og hendes brand i eget navn. Et brand, som hun stiftede i 2014, og som siden er blevet kendt i både ind- og i stigende grad også udland for sine feminine skjortedesigns.
Ifølge DM&Ts Kreative Chef, As Øland, vinder Britt Sisseck dette års vækstpris, da hun “hviler meget i sig selv og aldrig prøver for hårdt. Hun laver klassiske styles, som man kan tage frem igen og igen, og derfor er der også et bæredygtigt element i hendes brand, som vi rigtig godt kan lide.”
Også denne gang er vinderen blev udpeget af en jury bestående af fremtrædende profiler fra den danske modebranche:
Kristian W. Andersen, Chief Innovation Officer hos CIFF, Jesper Bjerregaard, grundlægger og administrerende direktør i SPY, Trine Rønsbøl, Brand Activation & Strategy Ditector hos Boozt.com, og Dansk Mode & Textils As Øland og Simon Hansen.
Med prisen vinder Britt Sisseck en ordre på 250.000 kroner fra Boozt, 50.000 kroner i pengepræmie fra både SPY System og Dansk Mode & Textil, ét års gratis servicemedlemskab af Dansk Mode & Textil, en gratis stand på CIFF og en tur til Paris arrangeret af CIFF samt en tiårig varemærkeregistrering i hele EU.
I 2018 gik DM&Ts Next Level Award til to forskellige brands, navnlig Résumé og Cecilie Bahnsen.
Læs vores store interview med Britt Sisseck i forbindelse med overrækkelsen af prisen her.