Det er ikke mange uger siden, at vi kunne skrive, at Business Development Director Kasper Smith forlod mediet for at starte kreativt bureau med Frederik Lentz Andersen. Og nu er der igen nyt fra mediet.

Men denne gang er det mere gennemgribende forandringer, som Heartbeats står over for, da det netop er meldt ud, at Aller Media har købt 80 procent af livsstilsmediet, der især har udmærket sig om podcastproducent.

“Heartbeats er et medie, som passer optimalt ind i vores digitale udvikling med deres sidestilling af video, lyd og tekst i indholdsproduktionen. Derfor er vi meget tilfredse med, at Heartbeats nu bliver knyttet tæt til Aller Media, og vi ser stærke synergier, vi skal dyrke, og som vil styrke hele vores fælles indholdsproduktion og formater,” siger Lars Sander Matjeka, administrerende direktør i Aller Media, i en pressemeddelelse og fortsætter:

“Vi ser ind i et mediebillede og -marked, der kræver omstilling, specialiserede kompetencer og et agilt produktionsapparat. Det tilfører vi Aller Media med købet af Heartbeats, som får en central rolle i takt med, at vi udvider vores digitale platforme og styrker vores aftryk i markedet. Samtidig har vi i Aller Media en salgs- og marketingmuskel, der gør, at vi kan sætte endnu mere damp under vækstkedlerne i Heartbeats.”

Anden ejer på få år 

Heartbeats blev stiftet af Le Gammeltoft tilbage i 2014 og fik i 2018 journalist og debattør Ditte Giese i redaktionen, ligesom de per 1. september ansatte journalist og tidligere Euroman-chefredaktør Kristoffer Zøllner. Le Gammeltoft fortsætter som administrerende direktør og som medejer med en ejerandel på 20 procent, og Heartbeats bliver et selvstændigt datterselskab under Aller Media A/S.

“Heartbeats har, siden Niels Zibrandtsen købte sig ind som medejer, gennemgået en enorm udvikling. På få år har vi formået at slå os fast som et succesfuldt medie og bureau, og nu glæder vi os til at kunne bidrage til Aller Medias innovation. Det bliver uvurderligt for os som lille mediehus at få så stærke muskler bag os og kunne lære af og samarbejde med nogle af de helt store i branchen. Jeg er stolt af, at Aller kan se fremtiden i og med Heartbeats,” fortæller Le Gammeltoft i pressemeddelelsen.

Det er ikke første gang, at det stadig unge medie har haft en anden majoritetsejer. Siden 2017 har iværksætter Niels Zibrandtsen ejet majoritet af firmaets anparter via det familieejede selskab Zibra A/S. Her har fokus været på opbygge mediet til at et salg som det, der netop er blevet gennemført. Om dette siger administrerende direktør i Zibra A/S Christian Holm:

“Det har været en fantastisk rejse at være med til at udvikle en hel ny type medie som Heartbeats. I Zibra investerer vi i innovation og mennesker med et klart formål om at bidrage til værdivæksten i virksomheden. Vi har været med til at modne Heartbeats, og vi er nu klar til at sende virksomheden og alle de dygtige folk videre på deres rejse, hvor nye kræfter vil bidrage til at udfolde det store potentiale, der er.” Han forsætter:

“Jeg er overbevist om, at Aller Media er den rette medejer og medspiller, der kan bidrage til de næste skridt i Heartbeats’ flotte udvikling. Derfor er vi også meget tilfredse med et salg, hvor vi ser de optimale rammer for, at Heartbeats vil kunne fortsætte sin vækst.”