Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder, Indland

Fokus på det nordiske marked: Gant køber dansk franchise tilbage

Gant Danmark er tilbage på brandets egne hænder efter 36 år, som del af en strategi om større selvkontrol med nøglemarkeder.
Gant Danmark er tilbage på brandets egne hænder efter 36 år, som del af en strategi om større selvkontrol med nøglemarkeder.

For 70 år siden blev det amerikanske såkaldt preppy sportswear brand Gant stiftet. Siden har de været med til at forme, hvordan vi opfatter afslappet, men stadig smart herretøj. Og det går stadig godt for det jubilæumsfejrende mærke, der i de seneste tre år har oplevet to-cifret vækst hvert år.

I Danmark har Jens Schirmer plantet mærket solidt på dansk grund, siden han bragte det til landet 1983. Men nu køber Gant den velkørende danske franchise tilbage, fortæller mærket i en pressmeddelelse.

“Jeg er meget taknemmelig for Jens store bidrag til brandet og vil gerne takke ham hans dedikation gennem de seneste 36 år,” siger Brian Grevy, CEO hos Gant, i pressemeddelelsen og forklarer, at tilbagekøbet er en del af brandets strategi om at genoptage kontrollen på flere nøglemarkeder blandt de i alt 70 markeder, hvor Gant er repræsenteret på verdensplan.

“At købe det danske marked tilbage er en strategisk beslutning, der skal hjælpe os med at opbygge et stærk nordisk grundlag, der kan understøtte vores langsigtede udvidelsesplaner,” siger han.

Den danske afdeling kommer sammen med Gant Sverige til at udgøre brandets nordiske satsning, Gant Nordic. Den svenske ledelse vil få det overordnede ansvar, og Jonas Carlström skal som nyudnævnt Managing Director stå i spidsen for den nye afdeling.