Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
CFW SS19 - Style du Monde

Vocast udvider PR-platform med kontor i London

Det danske softwarefirma, der har specialiseret sig i blandt andet journalist-databaser og billedbanker, åbner kontor i London.
Det danske softwarefirma, der har specialiseret sig i blandt andet journalist-databaser og billedbanker, åbner kontor i London.

Det går godt hos Vocast, der på få år er blevet et af mode-og livsstilsbranchens foretrukne digitale PR-platform for nyhedsudsendelser og billedbank. Sidste år, i 2018, vækstede virksomheden over 100 procent på livsstilsområdet, og 20 procent af omsætningen på lifestylekunder kommer nu fra udlandet. Sammen med en kundegruppe, der nu fordeler sig over ni lande, har dette givet blod på tanden til softwarevirksomhedens næste væksteventyr: kontor i London.

“Vi har sat os for at give unikke modebrands global rækkevidde med deres content. Dem er der mange af i Danmark men også i UK, som vi nu er på vej ind i. Sådan som brand discovery er rykket på internettet, har unikke modebrands et globalt potentiale for at blive opdaget af både presse og indkøbere. Men det kræver, at deres content er nemt tilgængeligt, og i en form så presse og indkøbere kan smage på brandet,” fortæller co-founder, Jens Hamborg Koefoed, der ejer og driver Vocast sammen med ligeledes co-founder Henrik Steen Madsen.

Vocast har udviklet en digital PR-platform, der udover imagebank og værktøj til nyhedsudsendelse tilbyder lister over cirka 6.500 redaktører, stylister, journalister og andre influenter inden for mode, design, smykker og beauty i 12 lande.

Vocast blev grundlagt i 2005 og har igennem de sidste fire år målrettet deres indsats mod mode- og livsstilsbranchen i et koncept, som de nu internationaliserer yderligere.

Ung softwarevirksomhed i krig mod Ritzau: “Truslerne kan komme fra selv den mest uventede kant”