PR-branchen udvikler sig, og det samme gør kommunikationsbureauet PRD. Fra en klassisk PR-tilgang tilbyder de nu bredere, multifacetterede kommunikationsløsninger og sigter mod både lokale og globale partnere. Det kunne man se, da de i marts blev offentliggjort som dansk PR-bureau til det franske luksusmærke Cartier, som kort tid efter offentliggjorde sin første danske butik i København.

For at sikre firmaets kommunikationsstrategiske udvikling er Trine v. d. V. Rasmussen blevet ansat som Communications Director og vender dermed tilbage til det bureau, hun var med til at grundlægge i 2005, og som hun siden var en del af i mere end ti år. Det fremgår af en pressemeddelelse.

“Trine v.d.V. Rasmussen var med til at starte bureauet i 2005 og var en del af PRD i mere end ti år, så jeg er stolt af og glad for at kunne byde hende velkommen tilbage. Bureauet har de seneste år bevæget sig sig fra at være et klassisk PR-bureau til at blive en betroet, strategisk kommunikations- og produktionspartner for såvel store, internationale brands som mindre virksomheder i vækst, der ønsker at kunne agere agilt både lokalt og globalt. Dette medfører en stor efterspørgsel af rådgivning inden for alle typer af kommunikationsdiscipliner, og her bliver Trine med sin specialistviden og unikke strategiske kompetencer en nøgleperson i vores forretningsudvikling,” siger Henrik Juhl, CEO og grundlægger, om ansættelsen i pressemeddelelsen.

Store forventninger og udskiftning

Hovedpersonen selv er da også begejstret for at vende tilbage til PRD efter at have arbejdet med kommunikationsrådgivning på ledelsesniveau, strategi og interessevaretagelse for Kähler Design og senest Kopenhagen Fur. Hun ser frem tage PRD mod endnu højere luftlag.

“Det har været spændende at følge PRD udefra gennem de seneste tre og et halvt år, hvor bureauet er vokset og har styrket sin position i markedet. PRD er i dag strategisk produktions- og kommunikationspartner for nogle af verdens mest interessante brands, og jeg glæder mig til at tage min nye udfordring op og sammen med et stærkt team skabe nytænkende og helstøbte kommunikationsløsninger for vores kunder,” siger Trine v.d.V. Rasmussen, der samtidig afløser Christina Hee Bune, som stopper den 30. april og tiltræder en stilling uden for PRD.

“Christina har været en meget vigtig del af bureauets udvikling de seneste to år, og fra hele teamet skal der lyde et stort tak for et fantastisk samarbejde. Vi ønsker hende alt det bedste i fremtiden,” afslutter Henrik Juhl.