Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder, Indland, Navne, Økonomi

Britt Sisseck får millioninvestering til international vækst

Med nye investorer i ryggen skal det danske brand for alvor udover de hjemlige grænser. Og til at stå i spidsen for den nye internationale vækstsrejse har de udpeget brandrådgiver Manou Messmann.
Med nye investorer i ryggen skal det danske brand for alvor udover de hjemlige grænser. Og til at stå i spidsen for den nye internationale vækstsrejse har de udpeget brandrådgiver Manou Messmann.

Det danske brand Britt Sisseck, der i dag især er kendt for sine populære skjortedesigns, har brugt det meste af vinterhalvåret på at tiltrække nye investorer til virksomheden – et mål, der nu er realiseret. Brandet har nemlig fået en millioninvestering, dels fra anonyme investorer samt via crowdfunding. Målet er at samle kapital til at påbegynde det, som brandet selv kalder en ’ny international vækstrejse’.

Af denne grund har de også hentet nye kræfter til teamet i form af brandrådgiver Manou Messmann, der tidligere har været ansat hos The 2nd Edit, som blev opkøbt af sin tyske pendant Rebelle i sommeren 2018. Hos Britt Sisseck bliver hun ansvarlig for brandets vækst både online og offline og herunder at implementere den nye internationale strategi:

“Britt Sisseck er et af de få brands, der har et potentiale udover det sædvanlige. Først og fremmest er selve produktet fantastisk, men også konceptet er genialt. I en tid, hvor forbrugerne bliver mere og mere bevidste omkring kvalitet, giver et brand som Britt Sisseck ufattelig god mening. Brandet kan anvendes på tværs af både alder og sæsoner, og det er helt unikt og giver et stærkt vækstpotentiale – også internationalt,” lyder det i en pressemeddelelse fra virksomhedens nye strategiske brandrådgiver Manou Messmann.

Britt Sisseck vil bruge sin nye millioninvestering til at give sit brand et internationalt vækstfremstød.

Til at sikre, at brandets ekspansionsplaner bliver en succes, har ledelsen udpeget en række konkrete fokusområder, som skal styrkes henover de næste tre år. Det gælder områder som digital marketing, optimering af e-commerce samt deres visuelle DNA. Håbet er, at det kan skabe grobund for fremgang i nogle de store modemetropoler, fortæller Britt Sisseck selv og afslutter:

“Jeg glæder mig meget til at påbegynde samarbejdet med Manou, og jeg er sikker på, at med Manou og de nye investorer ombord, er vi klar til at starte den nye vækstrejse for Britt Sisseck.”

Britt Sisseck blev stiftet i 2014, og bliver på nuværende tidspunkt solgt hovedsagligt i Danmark, Norge og Sverige og i enkelte butikker udenfor Norden i UK, Frankrig, Spanien, Holland, Canada med flere.