Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder, Indland

Nyt influencerbureau vil strække sig over hele landet

Influencer Emma Martiny er blandt ejergruppen på Collab Management, der fra hovedsædet i Jylland vil skabe bro mellem influencere og annoncører landet over.
Influencer Emma Martiny er blandt ejergruppen på Collab Management, der fra hovedsædet i Jylland vil skabe bro mellem influencere og annoncører landet over.

Man kan roligt sige, at der er gang i influencerbranchen, der bare ser ud til at vokse og vokse. Sidste år kunne Smac Agency for eksempel annoncere en vækst på 400 procent, og i februar pegede en rapport fra Slots- og Kulturstyrelsen på, at influencer-bureauerne samlet set har fordoblet omsætningen de seneste to år. Der er derfor al mulig grund til at satse på netop dette marked. Og det er præcis, hvad Collab Management nu gør.

Med influencere fra Aarhus, Odense, Silkeborg og Trekantsområdet, kaster det nye bureau sig ud i at skabe tætte samarbejder annoncører og influencere imellem og nå ud til hele Danmark – ikke bare København og Aarhus. Influencer-markedet i Danmark er efterhånden så mættet, at det kræver noget specielt at skille sig ud over for de erfarne sociale medie-brugere, som influencerne kappes om. Og her mener Collab Management, at det er det troværdige og personlige kvalitetsindhold, der skal satses på, skriver de i en pressemeddelelse.

“Det er essentielt at værne om sin troværdighed, når man ønsker taletid hos de kritiske forbrugere. Der er mere og mere støj på de sociale medier, så det er ekstremt vigtigt for os, at vores influenter værner om troværdigheden og altid leverer content af høj kvalitet,” skriver Maria Kietz, der er agent og administrerende direktør i Collab Management, som hun har stiftet sammen med influencerne Maria Vestergaard og Emma Martiny og blandt andet har engageret profilerne Mortilmernee og Juliebruunsblog.

For Emma Martiny repræsenterer det nye bureau en ny måde at opfatte de kommercielle samarbejder som influencer. Som en varsling omkring fagets udvikling, hvor det forventes at influencere i højere grad end tidligere vil ind over de forretningsmæssige aspekter af deres levebrød.

“At skabe content er gået fra at være en hobby til i dag at være en fuldtidsbeskæftigelse for mange influenter. Jeg ser Collab som en del af en tendens, hvor influenter søger mere medbestemmelse i kommercielle samarbejder, så vi kan sikre kvaliteten af vores content, værne om troværdigheden og samtidig drive en fornuftig forretning,” siger hun afslutningsvis.