Hun er 22 år gammel og model. Og så har hun 236.000 følgere på sin Instagram, der viser hende spise på de bedste restauranter, overvære modeshows i Paris, London, Milano og København og fremvise en masse tøj – som hun gerne låner fra herregarderoben. Hendes arbejde som influencer har ud over sponsorerede indlæg og tøj også skaffet hende aftaler med H2O x OH! by Kopenhagen og senest Envii om at designe kollektioner og en plads forrest i Danmarks modehierarki.

Fortæl noget, man ikke ved om dit fag.

“Jeg tror ikke, folk har nogen ide om, hvor meget man rent faktisk arbejder. Jeg bruger virkelig mange timer foran min computer – og jeg hader det. Der er så meget strukturering og så mange e-mails at holde styr på. Jeg tror ikke folk ved, hvor mange e-mails man skriver som influencer. De tror, man er ude til fede arrangementer hele tiden. Alt skal jo aftales, og man skal blive enige om rammerne for samarbejder inden de eksekveres. De fleste kan tage til modeuger og låne fedt tøj, men hvis du skal leve af det, kræver det noget mere af dig. Man skal være proaktiv og netværke med fremtidige potentielle samarbejdspartnere, som er grundlaget for mit virke og arbejde. Man skal planlægge og hele tiden præsentere ideer og lave oplæg for sin kunder. Nogle gange skriver en kunde, at de gerne vil lave noget sammen med mig uden noget fastlagt. Så holder vi et møde og finder ud af, hvad de egentlig gerne vil have fra mig. Om det er branding eller at sælge varer eller noget helt andet. Og så lægger vi sammen med min agent en plan for en kampagne, som begge parter er glade for og føler, de får mest ud af. Andre gange har brandet en hel kampagne linet op på forhånd, som jeg kan beslutte, om jeg vil være med i eller ej.”

Hvornår føler du, dit job virkelig er business?

“Jeg har for eksempel en agent, der sidder og husker mig på ting, jeg skal gøre. I denne sæson kører jeg nogle sponsorerede samarbejder. Desuden har jeg møder med mine kunder, fordi nogle af dem kun er i byen under modeugen, så det er vigtigt at finde tid til at mødes med dem. Så det er også en del af min modeuge at være til møder. Men ellers er det generelt hårdt at stå tidligt op, være på hele dagen og så skulle til middag klokken 21 med vin. Så kommer jeg sent i seng og skal tidligt op og gøre det igen dagen efter. Man jeg prøver at lade være med at spænde ben for mig selv. Jeg kunne godt have booket mange flere shows ind, men det har jeg valgt fra, for at dagene ikke skulle blive for lange og udmattende. Der er ingen, der tvinger nogen til at tage til modeuge. Man kan sagtens bryde igennem som influencer uden at være til modeuge. Jeg har lært, at du ikke kan være alle steder på én gang. Det er federe at være til færre shows, hvor jeg er 100 procent til stede og nyder showet, i stedet for bare at haste rundt, for at se så meget som muligt og være helt forvirret og stresset. Det får alle mere ud af.”

Hvad kendetegner Copenhagen Fashion Week for dig?

”For mig er det en meget hyggelig og lokal modeuge med alt inden for en meget lille radius. For mig er det meget hjemligt og man møder mange, man kender. Den er nemmere at gå til, med mere tid til sjov og ballade end de udenlandske modeuger, hvor der går meget tid med praktiske ting og fittings. Her vælger jeg helt selv, hvad jeg vil deltage i. Selvfølgelig prøver jeg at prioritere at deltage i ting, som mine samarbejdspartnere står for. Men jeg vælger selv. Og så er der virkelig mange middage, som jeg nyder at tage til.”

Hvilket show gælder du dig mest til at se?

“Jeg glæder mig allermest til Emilie Helmstedt. Jeg synes, hun er sindssygt skøn. Hendes sidste show på Christiania var super fedt. Så jeg glæder mig til at se, hvad der kommer til at ske til dette show. Hun har en spændende stil og kan sætte en fed stemning. Og så er hun er mega kreativ. Når man ser et modeshow, er det fedt at blive inviteret ind i en verden, hvor man kan opleve nogle interessante ting. Og det gør hun. Men jeg glæder mig også til Cecilie Bahnsen og Sunflower. De mere kommercielle shows er måske mere for indkøbere.”