Der er fortsat meget på tapetet hos det danske brand Sparkz Copenhagen, der de seneste år har sat alle sejl ind på at genfinde deres plads i markedet – både ude og hjemme. Den strategi sætter de nu endnu mere ind på med en oprustning i salgsteamet. Brandet har netop ansat Miklas Bang-Sørensen som ny International Sales Manager. En ansættelse, der er et led i en allerede igangsat ambition om at øge fokus på B2B-salg og styrke af samarbejdet med engroskunderne globalt.

“Jeg glæder mig utrolig meget til at løfte vores samarbejde med både nuværende og nye B2B-kunder, og med Miklas i spidsen for dette projekt er jeg ikke i tvivl om at dette vil lykkedes,” lyder det i en pressemeddelelse fra CEO Torben Olsen, som forventer, at Miklas Bang-Sørensen vil passe godt ind brandets i forvejen veletablerede team af sælgere.

Sparkz Copenhagen er klar til et comeback

Miklas Bang-Sørensen har flere års erfaring i modebranchen. Blandt andet gennem de seneste tre års ansættelse som Sales Manager hos Wood Wood. Derudover har han arbejdet med salg for både Samsøe Samsøe og Han Kjøbenhavn. Han er uddannet indenfor Brand & Communication Management fra Copenhagen Business School.

Hos Sparkz Copenhagen skal han foruden at fokusere på internationalt engrossalg også være med til at bidrage til brandets generelle plan om et comeback hos de unge forbrugere. En plan, som netop Torben Olsen søsatte, da han overtog direktør-roret tilbage i juni 2017.

”Sparkz er for mig et kultbrand, der har været på markedet siden slutningen af 1990’erne. Der er sket rigtig meget de sidste tre år, og tiden er nu inde til at speede processen op og optimere brandet på en ny måde, og det er en opgave, som jeg synes er utrolig spændende, og jeg ser frem til at facilitere brandets udvikling fremadrettet,” fortalte den dengang nye direktør til Fashion Forum.

Miklas Bang-Sørensen får fremadrettet sin daglige gang på Sparkz Copenhagens hovedkontor i København, men skal som International Sales Manager i lige så høj grad være på farten for at møde engroskunder, agenter og distributører på brandets kernemarkeder og potentielle nye markeder i udlandet.

Han tiltrådte officielt stillingen den 1. december 2018.