Just Female opdaterer navn og webstrategi
Det danske brand har endnu en gang taget deres strategi op til genovervejelse. Fremadrettet går de under navnet Just og trækker deres webshop tilbage i egne hænder.Det er ikke meget mere end et halvt år siden, at det danske modebrand Just Female kunne løfte sløret for en række strategiske omstruktureringer. I juni 2018 kunne kreativ direktør Penille Andersen nemlig fortælle, at tiden var inde til at tænke i nye muligheder – både i forhold til tilstedeværelsen under Copenhagen Fashion Week samt i valget af PR-bureau og indsatsen i digital markedsføring.
Men nu ser det ud til, at det kun var begyndelsen i en større opdatering af det efterhånden veletablerede danske brand. Just Female har netop annonceret en opdatering i deres navn, der betyder at ’Female’ er sløjfet i daglig tale og på alle tøjmærker. Den forkortede – og, ifølge brandet selv, forstærkede version – skal være med til at rebrande det danske mærke som led i den øvrige forretningsudvikling. Det fulde navn bruges dog stadig som virksomhedens varemærke.
Trækker webshoppen hjem igen
Udover navneskiftet har Just Female – nu bare Just – også besluttet at tænke i nye baner, når det kommer til deres online tilstedeværelse. Tilbage i juni kunne de berette, at de var klar til at opruste deres marketingaktiviteter digitalt efter en lang periode med fokus på print. Og også nu har det fornyede online fokus givet anledning til en drejning i strategien. Just har igangsat en tilbagetrækning af deres på nuværende tidspunkt outsourcede webshop, som fremover skal drives in-house. Det er en proces, der allerede er igangsat og som brandet forventer fuldført i sommeren 2019.
“Vi har valgt at tage vores webshop in-house, så vi kan have mere styring med den. Vi bliver, som led i vores nye strategi, nødt at kunne bruge webshoppen som et vigtigt redskab og en stor salgskanal. Dette kan vi gøre og ikke mindst styre selv, når vi rykker det in-house. Det gør det samtidigt lettere, hvis vi har ønsker i forhold til det visuelle eller vil lave andet om,” fortæller Penille Andersen i forbindelse med den nye strategi.
Ifølge hende, er beslutningen også taget i ønsket om at sørge, at mærket konstant er konkurrencedygtige på et fortsat digitaliseret modemarked.
“Vi bliver nødt til at følge med udviklingen i forhold til onlinehandel og vores kunders shoppe- og forbrugsvaner. Når vi sidder med styringen af webshoppen selv, kan vi også få aktiveret shopping fra Instagram og Facebook via vores webshop. Vi glæder os meget. Men det er en lang proces at få en ny side op at køre.”