I en tid, hvor slow fashion, håndværk og autenticitet præger en ellers hurtig modebranche har Jack & Jones grebet selvsamme bold. De har netop annonceret en helt ny identitet, der bygger på deres håndværksmæssige denimbaggrund. Med mere end 1000 butikker på verdensplan er Jack & Jones en betydelig spiller i det mandlige modelandskab og har siden begyndelsen i 1990 været synonym med jeans.

“Vores kerneforretning har altid været jeans. Og derfor ville vi tilbage til det, vi kender allerbedst. I lyset af den nye strategiske retning, har vi set på vores brand udefra og har besluttet os for at gentænke vores visuelle udtryk for at udvikle forretningen,” forklarer Brand Director Anders Gam i en pressemeddelelse og fortæller, at den nye identitet, der er skabt i samarbejde med det kendte designbureau e-Types, inklusiv et nyt logo, er mere tidssvarende i et enklere udtryk. Det har til formål at samle brandets look og portefølje i langt højere grad end tidligere, siger han.

Men selvom mærkets identitet bliver mere strømlinet og klarere defineret, bibeholdes og udvides samtidig det kommercielle fokus som firmaet er kendt for. Jack & Jones satser nemlig langt bredere end hidtil med tilføjelsen af en række nye tiltag, som alle rammer ned i tidsåndens inkluderende tendens i modeverdenen.

“Vi har for eksempel udvidet vores portefølje med plus size-kollektioner og kollektioner til de yngre fyre i alderen 8 til 16 år. Derfor kan vi nu appellere til et bredere publikum og skabe livstidskunder,“ slutter Anders Gam om det nye, brede fokus for modevirksomheden.

Den nye identitet vil gradvist blive implementeret på brandets platforme i løbet af efteråret.