Facebook Abonnér
14:30
|
25.05.2018
Schnayderman's 2 Foto: Schnayderman's

Stærk delegation af herrebrands til Pitti Uomo

Tonsure, mfpen og Rue de Tokyo er blandt de 17 danske og svenske brands, der repræsenterer Norden, når Pitti Uomo finder sted i juni. 


| Modeuge | af Carla Christine Bruus Aagaard-Strube

Når Pitti Uomo 94 i næste måned åbner i Firenze, er det med et særligt fokus på de rene, skandinaviske linjer. I samarbejde med Revolver har Pitti Immagine kurateret 17 danske og svenske brands til området Scandinavian Manifesto, der ud over aktuelle kollektioner også præsenterer eksempler på Nordisk møbeldesign og mad. Blandt de udvalgte brands er nye talenter som mfpen, Newline Halo, Rue de Tokyo og Tonsure, men også etablerede navne som Hope, Fillippa K og Norse Project er repræsenterede. Herudover er danske Blanche med, som det eneste brand, der udelukkende designer dametøj.

“De deltagende brands på Scandinavian Manifesto er alle håndplukkede for deres fokus på kvalitet, deres designsignatur eller bæredygtighed. Samtidig mener vi, at dette udvalg stærkt repræsenterer spændvidden i skandinavisk, designdrevet herremode,” fortæller Christian Maibom, stifter og kreativ direktør for Revolver, i en pressemeddelelse.

Han understøttes af Pitti Immagines kommunikationsdirektør, Lapo Cianchi, der i forbindelse med offentliggørelsen af samarbejdet udtalte:

“Det ligger i Pitti Imagines DNA at researche de mest interessante landes aktuelle modescene. Alle de kuraterede brands kommunikerer hver i sær deres individuelle idéer, mens de tilsammen udtrykker essensen af skandinavisk design og livsstil. Vi er meget tilfredse med partnerskabet mellem Pitti Immagine og Revolver, der vil styrke denne sæsons udtryk yderligere.”

Samarbejdet mellem Pitti Uomo og Revolver er et fortløbende projekt, der starter med denne første udgave af Scandinavian Manifesto på Pitti Uomo 94, d. 12. – 15. juni 2018.

Læs også

Få de vigtigste nyheder direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev
string(7) "test123"