Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Økonomi

Massivt overskud hos Ganni

Det danske brand fortsætter den gode stime – Ganni har netop fremlagt deres årsregnskab for 2017, som afslører et overskud på næsten 47 millioner kroner.
Det danske brand fortsætter den gode stime – Ganni har netop fremlagt deres årsregnskab for 2017, som afslører et overskud på næsten 47 millioner kroner.

Der er forsat godt gang i forretningen hos Ganni. Brandet kunne i fredags offentliggøre deres årsregnskab for 2017, der vidner om en massiv økonomisk vækst. Ganni gik ud af året med et overskud på 46,5 millioner kroner, hvilket er næsten en tredobling sammenlignet med året før, i 2016, hvor det endte på lige over 17 millioner kroner.

Men det er ikke kun Gannis nettoresultat, der er eksploderet. Også brandets bruttoresultat, altså de indtægter, de har haft efter udgifterne til produktion er trukket fra, er næsten fordoblet i løbet af blot ét år. I 2016 var bruttoresultatet på 55,5 millioner kroner. I 2017 var det tal vokset til lige knap 109 millioner kroner.

En forretning i vækst – også internationalt

Det er ikke mere end fire år siden, at Gannis regnskab bød på et noget mere beskedent overskud på 3,5 millioner kroner. Men siden 2009, hvor parret Ditte og Nicolaj Reffstrup overtog Ganni, har de formået at skabe en forretning, som ikke blot har kontinuerlig vækst, men som også er blevet en massiv international succes.

Dette ses både i den stigende omtale i store udenlandske medier, som Ganni modtager, samt i de adskillelige samarbejder med internationale forhandlere, som de indgår. Mest af alt slog Ditte og Nicolaj Reffstrup sig fast som en dansk modesucces tilbage i december, hvor de sammen med medejer René André Dyhring Mikkelsen, solgte majoriteten i Ganni til det amerikanske investeringsfirma, L Catterton, der blandt andet ejes af LVMH.

Ifølge Nicolaj Reffstrup, skal en investering af den kaliber være med til at styrke brandets allerede igangværende indtog på internationale markeder.

”Partnerskabet med L Catterton er en stor og spændende mulighed for at bygge videre på det fundament, vi har arbejdet på siden 2009. Det sker på det rette tidspunkt og vil drive os fremad de næste år, da vi får adgang til en masse viden fra L Catterton og LVMH. Vi tror fuld og fast på, at L Catterton vil styrke vores forretning med deres ekspertise i opbygning af brands og forståelse for, hvordan globale modebrands opererer,” udtalte han i forbindelse med opkøbet.